Платник ПДВ звернувся до суду з вимогою відкликати лист ДФСУ від 05.11.2018 р. № 4065/99-99-07-05-04-18, яким визначено критерії ризиковості для блокування податкових накладних. Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що критерії ризиковості, запровадженні цим листом з порушенням вимог законодавства.

Так, відповідно до п. 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою КМУ від 21.02.2018 р. № 117, (далі Порядок № 117) критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну.

Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання зазначены критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики та оприлюднює погоджені критерії на своєму офіційному веб-сайті.

Утім, вказані критерії ризиковості, визначені листом ДФСУ від 05.11.2018 р. № 4065/99-99-07-05-04-18, не були затверджені нормативним актом ДФСУ та не були погоджені Мінфіном, що суперечить вимогам п. 10 Порядку № 117.

ДФСУ не доведено суду, що під час прийняття критеріїв ризиковості платника податку було дотримано регуляторних процедур. Натомість з матеріалів справи вбачається протилежне.

Окрім того, постановою КМУ від 28.12.1992 р. № 731 затверджено Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, відповідно до п. 3 якого, на державну реєстрацію подаються нормативно-правові акти, прийняті уповноваженими на це суб’єктами нормотворення в електронній або паперовій формі в порядку, визначеному Мін’юстом, що містять норми права, мають неперсоніфікований характер і розраховані на неодноразове застосування, незалежно від строку їх дії (постійні чи обмежені певним часом) та характеру відомостей, що в них містяться.

Критерії ризиковості платника податку не були зареєстровані у Міністерстві юстиції України (протилежного суду не доведено), а тому вважаються такими, що не набрали чинності, і не можуть бути застосовані.

Отже, суд встановив, що запровадження ДФСУ критеріїв ризиковості листом від 05.11.2018 р. № 4065/99-99-07-05-04-18 є протиправним і тому, зобов’язав ДФСУ відкликати цей лист, як такий що не підлягає виконанню.

Див. рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 26.04.2019 р. у справі № 640/1240/19.

 

Більше про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН читайте в рубриці «Аналітичні матеріали»/«ПДВ»/«Єдиний реєстр податкових накладних» сервісу «Інтерактивна бухгалтерія».

Для отримання доступу до матеріалів сервісу «Інтерактивна бухгалтерія» — скористайтеся ТЕСТОВИМ 3-денним доступом до сервісу.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»