На сьогодні існують два нормативно-правових документа, які в повному обсязі або частково регламентують порядок організації проведення документальних перевірок страхувальників робочими органами виконавчої дирекції Фонду соцстраху або їх відділеннями (далі — Фонд). На це звертає увагу Фонд, пояснюючи необхідність ухвалення проекту постанови «Про затвердження Порядку перевірки правильності використання страхувальниками страхових коштів Фонду соціального страхування України» (далі — Проект).

Даний документ доопрацьований Фондом та заново розміщений для громадського обговорення 25.04.2019.

Відмітимо, що перелік підстав для проведення перевірок дещо змінився.

До плану-графіка проведення документальних планових перевірок відбиратимуть страхувальники, в яких наявна хоча б одна з таких підстав:

1) зростання кількості оплачених листків непрацездатності та/або днів тимчасової непрацездатності (вагітності та пологів), та/або сум матеріального забезпечення на зазначені цілі у звітному періоді в порівнянні з аналогічним періодом минулого року;

2) здійснення виплат матеріального забезпечення застрахованій особі в межах, наближених до максимальних розмірів у розрахунку на один день;

3) наявність витрат страхових коштів Фонду за відсутності сплати страхувальником ЄСВ.

Документальні позапланові перевірки проводитимуться без попереднього повідомлення страхувальника за наявності хоча б однієї з таких підстав:

1) подання протягом місяця страхувальником до оплати за рахунок коштів Фонду листків непрацездатності за страховими випадками, які настали в цьому місяці та які видані 10 і більше відсоткам застрахованих осіб, а для мікропідприємств (не більше 10 осіб) та малих підприємств (не більше 50 осіб) 50 і більше відсотків від загальної кількості застрахованих осіб страхувальника в цьому періоді за умови відсутності зростання рівня захворюваності;

2) видання одним закладом охорони здоров’я або лікарем, що проводить господарську діяльність з медичної практики як фізична особа - підприємець, 30 і більше відсотків листків непрацездатності у страхувальника;

3) збільшення в 1,1 і більше разів видатків Фонду на матеріальне забезпечення у порівнянні з попереднім місяцем за умови відсутності у страхувальника аналогічного зростання фонду оплати праці;

4) виявлення робочим органом виконавчої дирекції Фонду або його відділенням за результатами камеральної перевірки даних про неправомірне використання коштів Фонду;

5) системні порушення щодо використання страхових коштів Фонду, зокрема, за результатами двох попередніх документальних перевірок встановлені порушення використання страхових коштів Фонду;

6) неподання страхувальником повідомлення про виплату коштів застрахованим особам протягом трьох місяців з дня здійснення фінансування Фондом сум, зазначених в заяві-розрахунку;

7) подання страхувальником письмової заяви про здійснення перевірки за його бажанням;

8) розпочато процедуру припинення юридичної особи в результаті її реорганізації або ліквідації, а також у разі припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця або відокремленого підрозділу юридичної особи, відкриття провадження у справі про банкрутство страхувальника, отримання від центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, повідомлення про прийняття страхувальниками, на яких не поширюється дія Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», рішення про зняття з обліку платника єдиного внеску;

9) звернення застрахованої особи про порушення страхувальником законодавства у сфері загальнообов’язкового державного соціального страхування;

10) надання заперечень до акта проведеної перевірки у разі, коли страхувальник у своїх запереченнях посилається на обставини, що не були досліджені під час перевірки, та об’єктивний їх розгляд неможливий без проведення позапланової перевірки. Така перевірка проводиться виключно з питань, що стали предметом оскарження;

11) на вимогу правоохоронних органів або за рішенням суду.

Плани-графіки на ІІ квартал 2019 року проведення планових перевірок розміщуються на веб-порталах робочих органів виконавчої дирекції Фонду, які наведено тут.

 

Про відповідальність за порушення трудового законодавства читайте в газеті «Інтерактивна бухгалтерія» за посиланням.

Для отримання доступу до матеріалів сервісу "Інтерактивна бухгалтерія" - скористайтеся  ТЕСТОВИМ 3-денним доступом до сервісу.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»