Туристичний збір (далі — збір) посів почесне перше місце за кількістю змін серед місцевих податків та зборів. Адже змінилися і ставки збору, і база оподаткування, і список податкових агентів.

Тому не дивно, що у платників збору виникає чимало запитань з цього приводу, зокрема:

  • за якою ставкою до бази оподаткування розраховується збір у разі відсутності рішення міської ради про встановлення ставок збору;
  • якими документами має підтверджуватись обрання ставки збору;
  • як розрахувати суму збору, якщо бронювання здійснено без уточнення громадянства;
  • яким чином буде здійснюватись повернення надмірно перерахованого збору;
  • як розрахувати суму збору у випадку тимчасового розміщення строком менше доби;
  • як розрахувати суму збору у випадку, коли людина не користувалася послугами готелю, але здійснила попередню оплату;
  • як розрахувати суму збору у випадку, коли бронювання здійснено резидентом України, а послуги з тимчасового розміщення отримує нерезидент.

На весь цей список податківці Київської області звісно не відповіли, однак на окремі з них дали відповіді в ІПК від 30.01.2019 р. № 312/ІПК/10-36-12-03.

1. Для забезпечення умов справляння збору у 2019 році встановленими ПКУ необхідними умовами, що мають бути реалізованими у рішеннях місцевих рад, є не тільки затвердження ставок збору, але й запровадження (або НЕ запровадження) авансових внесків, визначення та оприлюднення переліку податкових агентів.

2. Застосована податковим агентом ставка збору повинна відповідати ставці, прийнятій рішенням місцевої ради, на території якої платник отримує послуги з тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі).

3. Розміщення платника збору у місцях проживання (ночівлі) здійснюється виключно за наявності у платника збору документа, що підтверджує сплату ним збору, та рішення відповідної місцевої ради.

4. Під час тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі) має бути уточнено громадянство платника збору. У разі відсутності факту тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі) у податкового агента відсутні підстави для справляння збору.

5. Якщо сплата збору та необхідність у поверненні помилково та/або надміру сплаченої суми збору виникла у межах одного звітного кварталу (податковим агентом не здійснені нарахування збору за цей звітний квартал та сплата збору до місцевого бюджету), то повернення податковим агентом платнику збору зайво сплаченої ним суми відбувається в межах взаємовідносин, що регулюються ЦКУ.

6. Базою справляння збору є загальна кількість діб тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі). Інший період проживання для визначення бази оподаткування збором нормами ПКУ не передбачений.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»