ОВПП на своєму сайті опублікував деякі важливі аспекти оцінки судами первинних документів платника податків як доказ здійснення господарської діяльності, зокрема на прикладі розгляду справи Львівським окружним адміністративним судом щодо здійснення операцій з придбання зернової продукції ПП "ОККО-Нафтопродукт".

У процесі розгляду справи суд звернув увагу, зокрема на певні недоліки при складанні первинних документів.

1. "Товар отримано невідомою особою"

У видаткових накладних не вказано посаду особи, яка отримувала товар, відсутня розшифровка підпису цієї особи та відсутні реквізити довіреності на підставі якої нібито було отримано зернову продукцію.

2. "Телепортація у просторі та часі"

Складання видаткових накладних та актів приймання-передачі відбувалось в різних місцях однаковими датами (видаткові накладні – м. Київ, акти приймання-передачі – м. Одеса). В той же час, документів, які б підтверджували перебування відповідальних осіб у місці, вказаному як місце передачі товару, зокрема щодо їх відрядження/переїзду, не надавались ні до перевірки, ні до суду.

3. "Недостовірність інформації в товарно-транспортних накладних"

В ТТН не заповнено розділ вантажно-розвантажувальні роботи.

Згідно інформації Регіонального сервісного Центру МВС встановлено, що транспортні засоби, які мали б здійснювати перевезення товару зареєстровані на фізичних осіб, прізвища яких не співпадають з прізвищами водіїв, які зазначені в ТТН.

Назви підприємств, які є власниками транспортних засобів не зазначені в ТТН як підприємства, які здійснювали перевезення товару.

4. "А для чого ж підтверджувати якість продукції?"

Відповідь проста, – бо це передбачено законодавством та укладеними договорами. Так, нормами Закону України "Про зерно та ринок зерна в Україні" від 04.07.2002 р. № 37-IV передбачено, що при прийманні зерна на зберігання зерновий склад зобов'язаний здійснити аналіз його якості. Ключовим словом тут є "зобов'язаний".

На підставі цього, суд звернув увагу на те, що при прийманні зернових культур на зберігання повинні оформлюватись нові документи, що визначають якість товару, не зважаючи на наявність вже оформлених первинних документів.

5. "Де зберігати 6 тис. тон зерна?"

За переконаннями більшості платників податків зберігання товарів у напівпідвальному приміщенні 10х10 м2 є нормальним явищем. І справді, якщо фантастичним методом на такій площі можна помістити значний обсяг продукції, для чого орендувати приміщення додатково?

Згідно відповіді ДП "Держреєстри України" контрагентом ПП "ОККО-Нафтопродукт" не здійснювалось зберігання зернових за відповідний період.

Окрім цього, судом враховано фактичну неможливість контрагента здійснювати обумовлені договором поставки товару через відсутність трудових, матеріальних та технічних ресурсів та  те, що придбання товару контрагентом ПП "ОККО-Нафтопродукт" здійснювалось у підприємства, відносно посадових осіб якого наявний вирок за ст. 205 КК.

Наведені вище факти свідчать, що у постачальника були відсутні необхідні умови для виконання зобов'язань, визначених договорами поставки, що унеможливлює подальшу їх реалізацію на ПП "ОККО-Нафтопродукт".

Таку ж правову позицію висловив Верховний Суд у своїх численних рішеннях, зокрема, постанови від 16.01.2018 у справі № 2а-7075/12/2670, від 27.03.2018 р. № 2а-1670/5096/12, від 10.04.2018 р. № 810/6766/14, від 13.06.2018 р. № 804/15589/13-а, від 26.06.2018 р. № 2а-12290/12/2670, від 21.08.2018 р. № 812/1554/15.

Річна звітність без турбот!

Знижка – 60% на онлайн-сервіс звітності Liga:REPORT для юридичних осіб.

  • Неплатникам ПДВ – 581 грн/рік
  • Платникам ПДВ – 845 грн/рік
  • ФОП – 337 грн на рік

Деталі акції

 

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»