За словами начальника відділу методології та розгляду звернень управління митної вартості Департаменту адміністрування митних платежів та митно-тарифного регулювання ДФС Валерія Мальнова, транспортний засіб має певну комплектацію, рік випуску, колір, фактичний пробіг, і при визначенні його вартості всі ці опції  мають бути враховані.

Суттєвий вплив при визначенні кінцевої вартості автомобіля має фактичний пробіг транспортного засобу, тобто показники одометра. Відповідно до методології Schwacke, для легкових транспортних засобів, які були у використанні, застосовується максимальний перепробіг у розмірі 26%.

За словами Валерія Мальнова, інколи неправомірно заявляються при митному оформленні показники одометра, які є не співставними з роком випуску автомобіля. Це робитися для того, щоб в кінцевому результаті такий завищений показник вплинув на залишкову вартість цього транспортного засобу, а відповідно зменшив би сплату податків до держбюджету. Тому завдання працівників органів доходів і зборів - об’єктивно розібратися та встановити дійсність і відповідність такого перепробігу фактичному стану цього транспортного засобу, чи відповідає це дійсності чи ні.

Крім того, для з’ясування всіх необхідних питань, технічних характеристик транспортного засобу посадові особи органів доходів і зборів мають права і повноваження залучити спеціалізовані підрозділи, у тому числі Департамент податкових та митних експертиз ДФС.

Посадовець також розповів, що одним із джерел зовнішньої інформації, якими користується митниця, є інтернет-ресурс Schwackenet. Всі ці джерела використовуються для отримання цінової інформації, де продавався цей транспортний засіб, в якій країні, за якою ціною. Така інформація вивчається для того, щоб прийняти об’єктивне рішення щодо оподаткування автомобіля.

«Вартість має бути об’єктивною  і відповідати тій, яка була фактично сплачена за автомобіль. Водночас завдання органів доходів і зборів - не допустити випадків заниження вартості. Якщо ми розуміємо, що цінова інформація із зовнішніх джерел вказує на те, що цей автомобіль був придбаний умовно за 6 тис. євро і вочевидь відповідає всім наявним параметрам, з урахуванням яких не може коштувати нижче, то звичайно є природнім питання, щоб декларант або фізособа, яка стверджує, що придбала за 3 або 4 тис. євро, довела правомірність і підтвердження цієї операції», – зазначив Валерій Мальнов.

Як відзначив Валерій Мальнов, приблизно 60% власників автомобілів мали всі необхідні документи для визнання митним органом заявленої декларантом вартості транспортного засобу, яка приймається за основу для оподаткування. В інших 40% - існувала необхідність отримання додаткових документів, підтверджуючих вартість транспортного засобу.

Щоб зняти напругу щодо ситуації із митним оформленням транспортних засобів, на рівні центрального апарату ДФС створена моніторингова група, яка відслідковує всі процеси щодо виконання митних формальностей посадовими особами митниць.

 

Про те, що змінилося для «євробляхерів» із 25 листопада 2018 року дізнайтесь із матеріалу видання Інтерактивна бухгалтерія.

Для отримання доступу до вищезазначених та інших матеріалів сервісу "Інтерактивна бухгалтерія" - скористайтеся  ТЕСТОВИМ 3-денним доступом до сервісу.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»