Рішення Одеського окружного адміністративного суду по справі про скасування податкових повідомлень-рішень на загальну суму 83,4 млн грн прийнято на користь ГУ ДФС в Одеській області та набрало законної сили.

Суть справи полягає в тому, що під час проведення планової перевірки, контролюючим органом, зокрема, встановлено нереальність господарських операцій позивача з відповідними контрагентами.

Позивач обґрунтовував свою позицію, зокрема, тим, що всі умови договорів між сторонами виконані у повному обсязі та сторони не мають претензій одна до одної, а основні фонди та транспортні засоби не обов’язково повинні перебувати у власності суб’єкта господарювання, оскільки можуть бути орендовані або взяті у лізинг у третіх осіб, а необхідні для виконання операцій особи можуть бути залучені за цивільно-правовими договорами. Також позивачем зазначено, що документи, які були наявні на підприємстві, не досліджувалися під час перевірки та безпідставно не були враховані перевіряючими.

Між тим, суд підтримав позицію контролюючого органу, виходячи з наступного:

  • відповідна податкова накладна що містить помилки у коді товару згідно з УКТ ЗЕД, не дає змоги ідентифікувати здійснену операцію і саме через це не може бути підставою для віднесення сум ПДВ до податкового кредиту;
  • платником податків не надано до перевірки документів, що підтверджують транспортування ТМЦ: ТТН, залізничні накладні тощо; копії довіреностей за підписом уповноваженої особи підприємства; акти звірок з контрагентами, акти інвентаризації наявності та руху нафтопродуктів на зберіганні.
  • до проведення, а також в ході планової виїзної документальної перевірки платнику податків контролюючим органом надано відповідні запити про надання документів (копій документів), однак жодної копії запитуємих документів платником податків до перевірки надано не було.

Отже, відсутність реально вчинених господарських операцій, та, як наслідок, юридична дефектність відповідних первинних документів не дозволяє платнику податків формувати дані податкового обліку по відповідним господарським операціям.

Крім того, вказаним рішенням суду підтверджено правомірність податкових повідомлень-рішень про застосування штрафних санкцій, які прийняті ГУ ДФС в Одеській області:

  • за фактами порушення платником податків граничного терміну реєстрації акцизної накладної в ЄРАН на пальне та відсутність реєстрації акцизних накладних, щодо реалізації палива на АЗС кінцевому споживачу, протягом більш як 120 календарних днів після дати, на яку платник податку зобов’язаний скласти акцизну накладну - на загальну суму 42,5 млн грн;
  • за фактом несвоєчасної сплати (із затримкою до 30 календарних днів включно), узгоджених сум податкових зобов’язань з акцизного податку з роздрібної реалізації підакцизних товарів та ГУ ДФС в Одеській області - на загальну суму 330,3 тис грн.

ГУ ДФС в Одеській області.

 

Навряд чи хтось сперечатиметься з тим, що контролери — не ті гості, яких суб’єкти господарювання раді бачити на порогах своїх офісів. І, переконані, знайдеться чимало тих, кому знайома спокуса не пустити «візитерів», які постукали у двері, аби здійснити перевірку.

Тож, саме час з’ясувати, коли вагання щодо цього недоречні та можна (а часом навіть треба) сміливо відмовляти податківцям у допуску, детальніше про це у матеріалі.

Для отримання доступу до вищезазначених та інших матеріалів сервісу "Інтерактивна бухгалтерія" - скористайтеся  ТЕСТОВИМ 3-денним доступом до сервісу.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»