Міністерство фінансів України та Національний банк України оприлюднили проект Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України з метою імплементації Плану протидії розмиванню бази оподатковування та виведенню прибутку з-під оподаткування", який покликаний підтримати фінансову стабільність в країні в умовах переходу до вільного руху капіталу, підвищити ефективність податкового регулювання та запровадити єдині вимоги до прозорості ведення бізнесу в Україні за міжнародними стандартами.

Україна розпочала процес підготовки до запровадження Плану дій BEPS у 2016 році. Оприлюднений проект Закону був розроблений робочою групою на чолі з Міністерством фінансів та за участі Національного банку, а також за участі та підтримки міжнародних експертів з питань оподаткування. Він враховує напрацювання міжвідомчої робочої групи під керівництвом Голови Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики Ніни Южаніної, яка опікувалася розробкою законопроекту з 2016 року, а також висновки експертизи, проведеної спеціалістами ОЕСР та Світового банку.

Проект Закону спрямований на втілення в Україні восьми найбільш критичних для нашої країни дії (всього таких дій 15):

  • Дія 3: розкриття фізичними особами-резидентами України своєї участі в іноземних компаніях, які вони контролюють (КІК), і правила оподаткування таких компаній;
  • Дія 4: обмеження витрат на фінансові операції з пов’язаними особами;
  • Дія 6: запобігання зловживанням у зв’язку із застосуванням договорів про уникнення подвійного оподаткування;
  • Дія 7: запобігання штучному уникненню визнання статусу постійного представництва;
  • Дії 8-10: удосконалення контролю за трансфертним ціноутворенням;
  • Дія 13: правила звітності в розрізі країн для міжнародних груп компаній.

Прийняття цього законопроекту дозволить уникнути визнання України як країни, що не співпрацює з питань оподаткування. Це, у свою чергу, розширить можливості для ведення українським бізнесом повноцінної діяльності на зовнішніх ринках, уникаючи упередженого ставлення з боку іноземних контрагентів, банків та інвесторів.

Дізнатися більше про План дій BEPS, загальносвітові тенденції у площині оподаткування та прозорості ведення бізнесу, а також про проект Закону можна на спеціальному інформаційному ресурсі.

 

Нині нікого не здивуєш тим, що підприємство (платник податку на прибуток) співпрацює з нерезидентами та, відповідно, виплачує їм певні доходи. Це звичайна річ. Проте питання щодо отримання довідки від нерезидента для уникнення подвійного оподаткування виплачених доходів постають майже щодня. І це зрозуміло, адже отримання такої довідки має певні особливості залежно від країни, із якою укладено міжнародний договір про уникнення подвійного оподаткування. Наприклад, довідка від нерезидента певних країн надається в оригіналі й не потребує легалізації чи засвідчення апостилем. Тому перед читачами постають запитання: легалізація та переклад — чи різні це речі? Якщо довідка не потребує легалізації, чи можна обійтися й без офіційного перекладу? Далі розглянемо всі ці деталі

Для отримання доступу до вищезазначених та інших матеріалів сервісу "Інтерактивна бухгалтерія" – скористайтеся ТЕСТОВИМ 3-денним доступом до сервісу.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»