Мін'юст на своєму сайті опублікував черговий випуск програми "Я МАЮ ПРАВО!", присвячений темі захисту прав споживачів.
У випуску пояснюється, які зобов'язання перед споживачем мають продавець, виробник або виконавець.
Зокрема, під час продажу товару продавець зобов'язаний видати споживачеві розрахунковий документ встановленої форми, що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу та експлуатаційні документи.
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару, продавця або виконавця, або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
- розірвати договір та повернути сплачену за товар суму;
- вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця або виробника.
Продавець або виробник зобов'язані прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги.
Якщо продавець ухиляється від свого обов'язку, потрібно подати скаргу до Головного управління Держпродспоживслужби за місцем проживання. Термін розгляду скарги – до 1 місяця.
Корисним на цю тему буде також наступний матеріал: "Повернення товарів: облік у продавця" сервісу "Інтерактивна бухгалтерія".
Для отримання доступу до вищезазначених та інших матеріалів сервісу "Інтерактивна бухгалтерія" – скористайтеся ТЕСТОВИМ 3-денним доступом до сервісу.