Платники податків – юрособи та їх відокремлені підрозділи зобов'язані подати контролюючому органу відомості стосовно осіб, відповідальних за ведення обліку у 10-денний строк з дня взяття на облік чи виникнення змін у облікових даних платників податків, шляхом подання заяви за формою № 1-ОПП або за формою № 1-РПП з позначкою "Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку", відповідно до п. 66.4 ПКУ та п. 9.3 розд. IX Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 № 1588.     При цьому платники податків, можуть подати заяву за формою № 1-ОПП або № 1-РПП в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації ЕЦП підзвітних осіб.

У разі відсутності на підприємстві посади головного бухгалтера до контролюючого органу подається заява за формою № 1-ОПП або за ф. № 1-РПП з позначкою "Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку" з відомостями про керівника підприємства.

Податкова декларація повинна бути підписана керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухобліку та подання податкової декларації до контролюючого органу, відповідно до п.п. 48.5.1 ПКУ. У разі ведення бухобліку безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником.

Платник створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді, із зазначенням всіх обов'язкових реквізитів та з використанням надійного засобу ЕЦП, керуючись Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами № 557 від 06.06.2017.

Створення електронного документа завершується накладанням на нього ЕЦП підписувача (підписувачів), електронної печатки (за наявності), як передбачено для аналогічного документа в паперовому вигляді (п. 3 розд. ІІ Порядку № 557).

Роз'яснення з розділу 135.03 системи  «ЗІР».

 

Як у бухобліку розцінювати електронний цифровий підпис – як витрати чи нематеріальний актив? Як відображати його в податковому обліку  та чи безоплатно отриманий ЕЦП збільшує дохід підприємства детальніше про це читайте тут.

Для отримання доступу до вищезазначених та інших матеріалів сервісу "Інтерактивна бухгалтерія" – скористайтеся  ТЕСТОВИМ 3-денним доступом до сервісу.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»