Після проведення документальної перевірки контролери стали наполягати на відсутності реального вчинення господарських операцій з придбання послуг та робіт від спірних постачальників та їх подальшого використання в господарській діяльності. При цьому податківці посилалися на непредставлення документів, які підтверджують транспортування придбаного товару та сертифікатів якості. В результаті чого платника ПДВ було позбавлено податкового кредиту — донараховані податкові зобов’язання з ПДВ і штрафи.

Платник ПДВ із цим не погодився і оскаржив відповідні податкові повідомлення-рішення в суді.

У котре було доведено, що відсутність товарно-транспортних накладних не є безумовною підставою ставити під сумнів здійснення господарських операцій. Правила перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні не встановлюють правил податкового обліку валових витрат та податкового кредиту платника податків. При цьому, документи обумовлені правилами перевезень вантажів автомобільним транспортом, зокрема, товарно-транспортна накладна та подорожній лист, не є документами первинного бухгалтерського обліку, що підтверджують обставини придбання та продажу товарно-матеріальних цінностей.

Відсутність у спірних контрагентів матеріальних та трудових ресурсів також не виключає можливості реального виконання ним господарської операції та не свідчить про одержання необґрунтованої податкової вигоди покупцем, оскільки залучення працівників є можливим за договорами цивільно-правового характеру, аутсорсингу та аутстафінгу (оренда персоналу). Основні та транспортні засоби можуть перебувати в постачальника на праві оренди або лізингу.

Див. постанову Верховного Суду України від 11.09.2018 р. у справі № 804/4787/16.

 

Про товарно-транспортну накладну ми розповідали в матеріалах сервісу «Інтерактивна бухгалтерія»:

Для отримання доступу до матеріалів сервісу «Інтерактивна бухгалтерія» — скористайтеся ТЕСТОВИМ 3-денним доступом до сервісу.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»