На офіційному порталі ВРУ оприлюднено проект Закону про основні засади діяльності органів державного фінансового контролю (№ 9086 від 17.09.2018 р.), далі – Проект.

Як слідує із пояснювальної записки, Проектом пропонується визначити основні засади організації, повноваження, підстави і порядок діяльності органів державного фінансового контролю загалом та Держаудитслужби як центрального органу виконавчої влади зі спеціальним статусом зокрема.

Зокрема, Проектом пропонується:

  • визначити місію органів державного фінансового контролю;
  • надати Держадитслужбі спеціальний статус та визначити особливості призначення керівників територіальних органів Держаудитслужби;
  • унормувати засади проведення органами державного фінансового контролю аудиту, запровадження стандартів його проведення;
  • запровадити доступ до автоматизованих інформаційних і довідкових систем, реєстрів та банків даних, держателем (адміністратором) яких є державні органи або органи місцевого самоврядування;
  • надати органам державного фінансового контролю право фото та відеофіксації процесу здійснення заходу державного фінансового контролю чи окремих дій під час його проведення;
  • запровадити ризикоорієнтовний підхід у порядку планування заходів державного фінансового контролю;
  • визначити підстави та особливості порядку проведення зустрічних звірок;
  • передбачити відповідальність посадових осіб об’єктів контролю за порушення законодавства з фінансових питань відповідно до змісту правопорушення;
  • передбачити кримінальну відповідальність за невиконання законних вимог та перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю та адміністративну відповідальність за невиконання законних вимог його посадових осіб;
  • установити спрощене позовне провадження за позовами органів державного фінансового контролю щодо, зокрема, забезпечення контрольних дій, які застосовуються під час заходів державного фінансового контролю, та його строки.

Відзначимо, що у разі прийняття відповідного закону буде внесено зміни до низки нормативно-правових актів, серед яких КУпАП.

Так, планується викласти у новій редакції ст. 1642 КУпАП, внаслідок чого, зокрема:

  • порушення встановлених законодавством вимог щодо організації та ведення бухобліку, складення та подання фінансової і бюджетної звітності, ведення касових операцій, а також несвоєчасне або неякісне проведення інвентаризації грошових коштів, матеріальних цінностей, інших активів і зобов’язань, - тягнутиме за собою накладення штрафу від 80 до 160 НМДГ;
  • порушення встановлених законодавством порядку або строків зберігання первинних та зведених облікових документів, регістрів бухобліку, фінансової або бюджетної звітності - тягнутиме за собою накладення штрафу від 100 до 200 НМДГ;
  • відсутність бухобліку, внесення недостовірних даних до первинних та зведених облікових документів, регістрів бухобліку, фінансової і бюджетної звітності — тягнутиме за собою накладення штрафу від 200 до 300 НМДГ.

 

Зважаючи на перспективу посилення відповідальності за порушення вимог щодо подання фінансової звітності радимо ознайомитись з матеріалом «Порядок подання фінзвітності приведено у відповідність до Закону про бухоблік» сервісу «Інтерактивна бухгалтерія».

Для отримання доступу до цього та інших матеріалів сервісу "Інтерактивна бухгалтерія" - скористайтеся  ТЕСТОВИМ 3-денним доступом до сервісу.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»