Підписуючи декларації з пацієнтами, сімейні лікарі, терапевти і педіатри працюють з персональними даними. МОЗ роз'яснив наступні  правила роботи з цією інформацією для медиків.

З якого моменту лікар може використовувати персональні дані пацієнта?

Підписуючи декларацію з терапевтом, педіатром чи сімейним лікарем, людина погоджується, що її персональні дані  в електронній системі будуть доступні для обробки лікарем, з яким укладено декларацію, та лікарями, до яких вона будете звертатися за медичною допомогою за направленням свого лікаря.

Як медичні заклади можуть забезпечити безпеку персональних даних пацієнтів?

Персональні дані пацієнтів у електронну систему можуть вводити визначені медзакладом уповноважені особи. Це може бути медичний працівник або інша уповноважена особа закладу охорони здоров’я, лікар-ФОП та його працівники. На них має поширюватись дія законодавства про лікарську таємницю і вони повинні забезпечувати захист таких персональних даних. Ці працівники зобов'язані не допускати розголошення у будь-який спосіб персональних даних, які їм було довірено або які стали відомі у зв'язку з виконанням професійних чи службових або трудових обов'язків, крім випадків, передбачених законом.

Зверніть увагу, що персоналізовані дані (усі дані про пацієнта, які містяться у декларації, а із запровадженням електронного рецепта і електронної медичної картки — медична інформація і призначення) доступні тільки лікарю, з яким підписана декларація та лікарю, до якого пацієнт приходить по направленню. Коли у системі з’являться медичні дані, пацієнт зможе сам вирішувати, кому він додатково надає доступ.

Що робити працівникам медзакладів із зіпсованими бланками декларацій?

Зіпсовані бланки знищуються за актом з відміткою в обліково-реєстраційній формі. Такі документи знищують шляхом подрібнення, спалювання або іншим способом, що унеможливлює їх прочитання та відновлення, відповідно до Наказу Мінюста України “Про затвердження Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах,  в установах і організаціях”.

Звертаємо вашу увагу на те, що неприпустимо використовувати зіпсовані бланки декларацій, що містять персональні дані, у якості чернеток для друку інших документів.

Також МОЗ об'яснило, як на рівні законодавства регулюється безпека даних та як електронна система охорони здоров’я захищає персональні дані. Детальніше про це на офіційному сайті Міністерства охорони здоров'я.

 

 

 

 

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»