Із 1 жовтня 2018 року почне діяти нова форма заяви-розрахунку для надання матеріального забезпечення застрахованим особам та окремих виплат потерпілим на виробництві. Про це неодноразово сповістила прес-служба Фонду соцстраху (див. новину «Заявку-розрахунок на виплату лікарняних із 1 жовтня можна подавати в електронному вигляді»).

Мова йде про постанову «Про затвердження Порядку фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою непрацездатності та деяких виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів ФССУ» від 19.07.2018 р. № 12, яку опубліковано 26.06.2018 в газеті «Урядовий кур’єр». Передбачається, що постанова запрацює із 01.10.2018.

Зокрема, «порадує» роботодавців обов’язок із 1 жовтня інформувати Фонд соцстраху про здійснені виплати застрахованим особам.

Повідомлення про проведення виплат за встановленою формою може бути надіслано роботодавцем в електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису, надіслано листом з повідомленням, або надано безпосередньо до робочого органу виконавчої дирекції Фонду соцстраху чи його відділення. Строк надсилання повідомлення – упродовж місяця з дня проведення виплат.

На сайті Фонду соцстраху також наведено форму такого Повідомлення.

У разі відсутності інформації від страхувальника про виплати застрахованим особам протягом трьох місяців з дня здійснення фінансування, робочі органи виконавчої дирекції Фонду соцстраху здійснюватимуть перевірку використання страхувальником коштів.

Якщо сума отриманих страхових коштів перевищує фактичні витрати на проведення виплат за рахунок коштів Фонду соцстраху, невикористані страхові кошти протягом трьох робочих днів повертаються на рахунок робочого органу виконавчої дирекції Фонду соцстраху або його відділення, з якого надійшло фінансування, та листом надсилається пояснення причин повернення коштів. При виявлення страхувальником помилок при нарахуванні виплат за минулі періоди (за межами діючого бюджетного року) надлишково нараховані та виплачені кошти повертаються страхувальником до робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення та одночасно надсилається обґрунтоване письмове пояснення щодо причин повернення страхових коштів.

За новим порядком робочий орган виконавчої дирекції Фонду соцстраху або його відділення після надходження заяви-розрахунку здійснюватимуть перевірку інформації, наведеної в ній, зокрема, правильність нарахування виплат, наявність даних про страхувальника в Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування, дані про сплату ЄСВ тощо.

При виявленні помилок та/або недостовірних відомостей заява-розрахунок повертається страхувальнику з рекомендаціями щодо їх усунення. Перевірка заяви-розрахунку, надання рекомендацій за її результатами та фінансування для здійснення виплати застрахованій особи здійснюється робочими органами виконавчої дирекції Фонду соцстраху або їх відділеннями упродовж 10 робочих днів після надходження заяви-розрахунку від роботодавця.

Також Голова правління Фонду соцстраху відмітив, що  в подальшому заплановано також зменшити навантаження на роботодавців шляхом спрощення звітності – наприклад, вилучити звіт Ф-4 про використання коштів Фонду соцстраху.

                                

Обрахувати страховий стаж для правильного обрахунку  сум лікарняних допоможе стаття «Страховий стаж для лікарняних і декретних: як визначати й підраховувати», а дізнатися більше про перевірку виданого листка непрацездатності — «Куди звертатися, аби перевірити правомірність видачі листка непрацездатності»  сервісу «Інтерактивна бухгалтерія».

Для отримання доступу до вищезазначених та інших матеріалів сервісу "Інтерактивна бухгалтерія" - скористайтеся  ТЕСТОВИМ 3-денним доступом до сервісу.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»