ДФС розглянула питання платника податку: як здійснюється перевірка чинності посиленого сертифіката ЕЦП при поданні електронного документа та де платник податків може отримати інформацію щодо терміну дії такого посиленого сертифіката?

Податківці вказали на те, що автоматизована перевірка електронного документа включає, зокрема перевірку правового статусу електронного цифрового підпису (далі - ЕЦП) шляхом встановлення чинності посиленого сертифіката ключа підписувача на час підписання електронного документа та відповідності особистого ключа підписувача відкритому ключу, зазначеному у посиленому сертифікаті (п. 10 розд. II Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 р. № 557). При цьому дата та час накладення ЕЦП встановлюються за даними позначки часу, отриманої підписувачем від акредитованого центру сертифікації ключів (далі - АЦСК) в момент підпису, а чинність посиленого сертифіката на цей момент встановлюється за даними відповідного онлайн-сервісу АЦСК (OCSP) та/або даними актуальних списків відкликаних сертифікатів (CRL) зазначеного АЦСК.

У разі отримання послуг ЕЦП в Акредитованому центрі сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі - АЦСК ІДД), інформацію щодо терміну дії посиленого сертифіката ЕЦП платник податків може отримати самостійно з офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД за посиланням https://acskidd.gov.ua. Для цього необхідно здійснити пошук за реєстраційним номером облікової картки платника податків та завантажити посилений сертифікат ЕЦП.

Крім того, перевірку строку чинності посиленого сертифіката клієнт АЦСК ІДД може здійснити за допомогою надійного засобу ЕЦП "ІІТ Користувач ЦСК-1", який можна безкоштовно завантажити з офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД (розділ "Програмне забезпечення" вкладка "Надійний засіб електронного цифрового підпису - "ІІТ Користувач ЦСК-1"). Додатково у зазначеному розділі розміщено Настанову користувача "ІІТ Користувач ЦСК-1.3.1", що містить детальну інформацію щодо можливостей даного програмного забезпечення.

Якщо термін дії посиленого сертифіката ЕЦП сплинув або його статус змінено на заблокований, платнику необхідно звернутись до АЦСК ІДД.

У разі отримання послуг ЕЦП в інших АЦСК платнику податків за інформацією щодо терміну дії ЕЦП необхідно звернутись безпосередньо до надавача послуг ЕЦП.

Роз'яснення з розділу 135.03 системи «ЗІР».

 

Що таке електронний цифровий підпис? Чи є електронний цифровий підпис, сертифікат ключа — нематактивом? Відповідь на ці запитання читайте в матеріалі газети "Інтерактивна бухгалтерія" за посиланням.

Для отримання доступу до вищезазначених та інших матеріалів сервісу "Інтерактивна бухгалтерія" -  скористайтеся ТЕСТОВИМ 3-денним доступ до сервісу.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»