Сьогодні СЕАРП забезпечує автоматичний облік у розрізі платників податку за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, зокрема обсягів пального, виробленого на митній території України або ввезеного на митну територію України, з яких сплачено акцизний податок.

Таким чином, у СЕАРП не можуть враховуватись обсяги скрапленого газу, який реалізується населенню, оскільки згідно з пп. 213.3.11 ПКУ від оподаткування акцизним податком звільняються операції з реалізації скрапленого газу на спеціалізованих аукціонах для потреб населення.

Крім того, в СЕАРП враховуються обсяги пального, яке відвантажується відповідно до ст. 229 ПКУ.

Податківці з метою врегулювання вищенаведених проблем розробили та оприлюднили проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо врегулювання існуючих проблемних питань та удосконалення адміністрування акцизного податку», який має запровадити  ефективний та прозорий контроль за обігом та реалізацією  всіх видів підакцизного пального.

Так пропонується внести зміни до ПКУ, які встановлюють особливості оподаткування пального, призначеного  для цілей авіаційного транспорту та забезпечать ведення в СЕАРП окремого обліку реалізації пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД для:

  • скрапленого газу на спеціалізованих аукціонах для потреб населення;
  • пального, яке відвантажується та/або ввозиться для цілей авіаційного транспорту;
  • пального, яке відвантажується відповідно до статті 229 ПКУ.

Крім того, законопроект пропонує механізм вдосконалення норми ПКУ у частині електронного адміністрування  залишку пального, що перейшло у власність до новостворених підприємств, утворених шляхом реорганізації, приєднання, злиття чи перетворення та визначити процедури анулювання реєстрації платником акцизного податку з реалізації пального.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»