Міндоходів нагадує, що бюджетні установи подають до органу доходів і зборів документи про підтвердження зазначеного статусу (відповідно до п. 7 р. II Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міндоходів від 09.09.2013 р. № 458).

Такими документами можуть бути: положення про орган, установу чи організацію; статут органу, установи чи організації; рішення про створення; довідка (витяг) з ЄДРПОУ; лист вищої організації тощо.

Тобто для встановлення статусу бюджетної установи — платника ЄСВ необхідно подати органу доходів і зборів документи, що підтверджують такий статус. Після чого розглядається та приймається рішення про віднесення органу, установи чи організації до бюджетної установи та присвоєння їй ознаки бюджетної установи.

Про це йдеться в листі Міндоходів від 01.11.2013 р. № 23019/7/99-99-17-03-01.

Однак Міндоходів не врахувало такий нюанс: повноваження органів місцевого самоврядування, які за своїм статусом також є бюджетними установами, установлені Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 р. № 280/97-ВР і не потребують затвердження положення про них чи статутів. Це ж стосується окремих державних органів, повноваження яких виписано виключно законом.

Приміром, для внесення бюджетної установи до Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів (наказ Мінфіну від 22.12.2011 р. № 1691) не вимагається подавати установчі документи для установ, які діють на підставі законів.

Сподіваємося, що Міндоходів на практиці також  застосовуватиме аналогічний підхід.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»