Фонд соціального страхування України оновив проект постанови «Про затвердження Порядку фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та деяких виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України». Очікується, що він запрацює з 1 квітня 2018 року. Документ розміщено на сайті Фонду соцстраху.

Більшість новацій, які були у попередньому проекті, перемістилися й до оновленого документу:

1. Заява-розрахунок надаватиметься страхувальником в паперовому вигляді особисто до робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення, або надсилатиметься в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису.

Одночасно страхувальник за бажанням може надати до робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення оригінали або належним чином завірені копії листків непрацездатності для можливості проведення попередньої перевірки правильності нарахування виплат.

У разі подання документа в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису роздрукована заява-розрахунок разом із наданими застрахованими особами документами, на підставі яких призначались окремі виплати та матеріальне забезпечення, зберігатиметься у страхувальника.

2. Робочий орган виконавчої дирекції Фонду або його відділення у разі потреби матимуть право здійснювати обмін інформацією зі страхувальником шляхом направлення запиту щодо уточнення інформації, наведеної у заяві-розрахунку.

У разі виявлення помилок та/або недостовірних відомостей заява- розрахунок повертатиметься страхувальнику з відповідними рекомендаціями щодо їх усунення.

Перевірка заяви-розрахунку, надання рекомендацій за її результатами, фінансування заяви-розрахунку або надання обґрунтованої відмови у її прийнятті здійснюватиметься робочими органами Фонду або їх відділеннями протягом десяти робочих днів після надходження заяви-розрахунку.

3. Після проведення виплат за рахунок коштів Фонду страхувальник надсилатиме повідомлення про проведення виплат. Повідомлення може бути надіслано в електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису або надіслано листом з повідомленням, або надано безпосередньо до робочого органу виконавчої дирекції Фонду чи його відділення. Повідомлення надсилається страхувальником протягом місяця з дня проведення виплат.

У разі відсутності інформації від страхувальника про виплати застрахованим особам протягом трьох місяців з дня здійснення фінансування робочі органи виконавчої дирекції Фонду здійснюватимуть перевірку щодо використання страхувальником коштів Фонду.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»