Асоціація міст України звернулася до Мінрегіонбуду із запитом, як співвідноситься термін «для містобудівних потреб» і цільові призначення земель, визначені постановою КМУ «Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру» від 17.10.2012 р. № 1051. Відповідно до ч.ч. 3, 4 ст. 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 р. № 3038-VI (далі — Закон № 3038), у разі відсутності плану зонування або детального плану території передача (надання) земельних ділянок із земель державної та комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб забороняється. Також забороняється зміна цільового призначення земельної ділянки, яка не відповідає плану зонування території та/або детальному плану території.

Оскільки на практиці набула поширення заборона на всі випадки надання сільськими, селищними, міськими радами земельних ділянок юридичним особам, зокрема для обслуговування існуючих будівель та споруд. Аналогічна ситуація виникає під час приватизації громадянами земельних ділянок, що були раніше надані їм у користування.

У відповіді Мінрегіон повідомляє, що заборона, передбачена ч. 3 ст.24 Закону №3038, розповсюджується на відведення земельних ділянок державної або комунальної власності для містобудівних потреб, тобто на такі, що передбачені для створення об’єктів будівництва.

Разом із тим до 1 січня 2015 року заборона на передачу земділянок із земель державної та комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб та зміну їх цільового призначення не поширюється на території, де, відповідно, не затверджені плани зонування або детальні плани територій (п.61 Закону № 3038).

Лист Мінрегіонбуду від 28.10.2013 р. № 8/14-315-13

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»