У податково-прибутковому обліку операції з реалізації товару на умовах проведення рекламної акції відображаються згідно з правилами бухгалтерського обліку під час формування фінансового результату до оподаткування. Адже Податковим кодексом не передбачено різниць для коригування фінансового результату до оподаткування за такими операціями.

Щодо обкладення ПДВ, то в разі здійснення операції з постачання, приміром, шести блоків води за ціною п’яти в рекламних цілях із метою залучення нових клієнтів постачання одного блока води відбувається безкоштовно, що згідно зі ст. 185 ПКУ є об’єктом обкладення ПДВ й обкладається ПДВ у загальновстановленому порядку за ставкою 20%.

Водночас база обкладення ПДВ операцій із постачання такого блока води визначається згідно з п. 188.1 ПКУ. За такою операцією платник податку зобов’язаний скласти дві податкові накладні та зареєструвати їх у ЄРПН:

  • одну — на суму, розраховану виходячи з фактичної ціни постачання;
  • другу — на суму, розраховану виходячи з перевищення ціни придбання/балансової (залишкової) вартості/звичайної ціни над фактичною ціною.

ІПК ДФСУ від 08.12.2017 р.
№ 2908/6/99-99-15-02-02-15/ІПК

 

 

 

 

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»