Профспілка освітян на своєму сайті відповіла на запити з місць щодо трудових відносин із керівниками закладів загальної середньої освіти, тобто загальноосвітніх шкіл, з якими закінчилися контракти після набрання чинності новою редакцією Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 р. № 2145-VIII (далі — Закон).

Так, п. 4 «Прикінцевих та перехідних положень» Закону ч. 2 ст. 26 Закону України «Про загальну середню освіту» викладено в такій редакції:

«Керівник закладу загальної середньої освіти призначається на посаду та звільняється з посади рішенням засновника (засновників) закладу або уповноваженого ним (ними) органу.

Керівник державного, комунального закладу загальної середньої освіти призначається на посаду за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки — для особи, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше) на підставі рішення конкурсної комісії, до складу якої входять представники засновника (засновників), трудового колективу, громадського об’єднання батьків учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти та громадського об’єднання керівників закладів загальної середньої освіти відповідної адміністративно-територіальної одиниці. До участі у роботі комісії з правом дорадчого голосу можуть залучатися представники громадських об’єднань та експерти у сфері загальної середньої освіти.

Положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти розробляє та затверджує засновник на підставі типового положення, затвердженого центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки».

Підпунктом 17 п. 3 «Прикінцевих та перехідних положень» Закону встановлено, що після набрання чинності цим Законом ч. 2 ст. 26 Закону України «Про загальну середню освіту» застосовується до посад, що стали вакантними в установленому трудовим законодавством порядку.

Тож виходить, що, допоки в установленому законом порядку не буде затверджено типове Положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти, на підставі якого засновником буде розроблено положення про конкурс на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти, а також не будуть забезпечені вимоги щодо складу конкурсних комісій, зокрема у частині представництва з боку громадських об’єднань керівників закладів загальної середньої освіти відповідної адміністративно-територіальної одиниці, реалізація ч. 2 ст. 26 Закону України «Про загальну середню освіту» про призначення керівника комунального закладу загальної середньої освіти за результатами конкурсного відбору унеможливлюється.

Щодо листа МОН від 13.10.2017 р. № 1/9-554, у якому йдеться про те, що тимчасова відсутність затвердженого МОН зазначеного вище типового положення (наразі розробляється) не призупиняє дію норми Закону, то це суперечить загальноприйнятим нормам законотворчості, бо призупиняти чи не призупиняти дію певної норми закону може лише відповідний закон, а не відсутність механізму її реалізації.

Застосування передбачених у листі положень про передчасне обрання за конкурсом керівників комунальних закладів загальної середньої освіти може призвести до порушення їхніх трудових прав і до звернень ними до судових органів.

 

 

 

 

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»