Держнагляд (контроль) можна вважати найширшим полем безпосередньої взаємодії органів влади й бізнесу та пов’язаних із цим ризиків перевищення службових повноважень і вчинення правопорушень посадовими особами, які вповноважені здійснювати заходи держнагляду (контролю) відповідно до їх компетенції. Саме безпосередній характер проведення заходів держнагляду (контролю) породжує загрози вчинення правопорушень та корупційних діянь посадовими особами таких органів у їх відносинах із суб’єктами господарювання, а також призводить до надмірного адміністративного тиску на бізнес.

Тож група народних депутатів зареєструвала законопроект № 7326, який покликаний посилити захист суб’єктів господарювання від неправомірних дій посадових осіб суб’єктів владних повноважень під час здійснення заходів держнагляду (контролю).

Документ передбачає внесення змін і доповнень, зокрема, у КУпАП:

1) передбачити, що адміністративне стягнення за вчинення правопорушень, передбачених ст. 16621 КУпАП, може бути накладено протягом 3-х місяців із дня його виявлення, але не пізніше 2-х років із дня його вчинення (ст. 38);

2) викласти ст. 16621 КУпАП у новій редакції, зокрема, запровадити адміністративну відповідальність за:

  • порушення встановлених строків здійснення заходів держнагляду (контролю);
  • порушення встановлених вимог щодо періодичності та/або комплексності здійснення планових заходів держнагляду (контролю);
  • здійснення позапланових заходів держнагляду (контролю) без погодження відповідного центрального органу виконавчої влади або відповідного державного колегіального органу, якщо отримання такого погодження є обов’язковим;
  • здійснення планових заходів держнагляду (контролю) без своєчасного письмового повідомлення суб’єкта господарювання у встановленій формі або з порушенням строків такого повідомлення;
  • порушення встановленого порядку відбору зразків продукції;
  • здійснення заходу державного нагляду (контролю) без оформлення в установленому законом порядку посвідчення (направлення) на перевірку чи відмова посадової особи органу держнагляду (контролю) пред’явити документи, які обов’язкові для пред’явлення перед початком здійснення заходу держнагляду (контролю);
  • ненадання суб’єкту господарювання за результатами здійснення заходу держнагляду (контролю) акта перевірки та/або прийняття й надання суб’єкту господарювання розпорядчого документа про усунення виявлених порушень із недодержанням установлених законом вимог;
  • висунення вимог щодо надання документів, інформації, які не стосуються предмета здійснення заходу державного нагляду (контролю) і питань, стосовно яких здійснюється такий захід;
  • здійснення заходу держнагляду (контролю) та/або визначення предмета (питань) проведення цього заходу за відсутності встановлених законом підстав.
Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»