Управління Держпраці у Кіровоградській області в поясненні на своєму сайті наводить три ключові аргументи на користь необхідності ведення табеля обліку робочого часу.

По-перше, щоб правильно визначити розмір зарплати, потрібно вести облік виконаної роботи, адже сума зарплати залежить від кількості відпрацьованого часу.

По-друге, слід вести облік робочого часу, що фактично витрачається працівниками на виконання роботи. Наймані працівники можуть бути відсутніми на робочому місці через хворобу, перебувати у відпустці (оплачуваній або неоплачуваній), бути відсутніми через прогули тощо. З іншого боку, вони можуть працювати надурочно, у нічний час, у вихідні та святкові дні тощо. Усе це потрібно фіксувати в первинному документі, на підставі якого ведеться облік робочого часу та контроль додержання його місячної норми, а також оплата фактично відпрацьованого часу та доплати за надурочну роботу, роботу в нічний час та у святкові й вихідні дні.

По-третє, якщо працівник працює на умовах неповного робочого часу, то це теж може бути підтверджене лише табелем обліку робочого часу. Це дуже важливо для вирішення питання, чи потрібно донараховувати такому працівнику заробітну плату до рівня мінімальної зарплати або чи слід провадити нарахування ЄСВ із зарплати такого працівника на рівні мінімального внеску з величини мінімальної зарплати, чи ні.

Форма Табеля обліку використання робочого часу, яка затверджена наказом Держкомстату від 05.12.2008 р. № 489, має рекомендаційний характер. Роботодавець-ФОП може максимально її спростити, залишивши тільки необхідні йому показники, але такий документ обов’язково має складатися будь-яким роботодавцем, незалежно від його організаційної форми.

Також табель підтверджує факт початку роботи новоприйнятих працівників та надає можливість перевірити правильність подання роботодавцем Повідомлення про прийняття працівника на роботу.

Щодо штрафних санкцій: за неведення табеля обліку робочого часу, власне, такі санкції саме за цей вчинок не передбачені. Але наявність табеля може попередити безліч питань контролюючих органів, допоможе підприємцю довести правильність своїх дій або розрахунків. Відтак наявність табеля може попередити можливі штрафні санкції за порушення трудового законодавства.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»