На виконання вимог Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» від 21.12.2016 р. № 1797 робоча група у складі представників Мінфіну, бізнесу, експертів і народних депутатів напрацювала текст законопроекту щодо введення податку на виведений капітал.
Головна мета — запровадити оподаткування прибутку підприємств, розподіленого у формі дивідендів або прирівняних до них платежів, та відмовитися від податку з доходів нерезидентів.
Окрім того, законопроект передбачає:
- зміну методологічних підходів оподаткування процентів за користування кредитом, що отримуються в нерезидентів — пов’язаних осіб;
- застосування перехідних положень для банків, які матимуть право лишатися платниками податку на прибуток до 2020 року включно;
- звільнення від обкладення податком на виведений капітал дивідендів, що виплачуються за період 2013–2017 рр., у межах обсягу оподатковуваного прибутку, з якого раніше був сплачений податок на прибуток підприємств.
Таке повідомлення було опубліковане на офіційному веб-сайті Мінфіну.
Мінфін підтримує запровадження податку на виведений капітал, якщо держбюджет залишиться збалансованим. Можливі шляхи компенсації бюджетних втрат — це значне підвищення ставок податків або скорочення видатків. Мінфін виступає категорично проти підвищення ставок податків та вважає єдиним шляхом для пошуку компенсаторів скорочення державних витрат і більш ефективне використання бюджетних коштів.
Водночас Департаментом податкової політики Мінфіну підготовлено довідку щодо відповідності зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу (asquis ЄС) проекту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо податку на виведений капітал». У ній підсумовується: положення законопроекту не відповідають зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, у т.ч. міжнародно-правовим, і праву ЄС.
Про це йшлося в новині «Законопроект про податок на виведений капітал не відповідає праву ЄС».