Документами, які підтверджують несанкціоноване втручання в роботу комп’ютерних мереж платника податків, зокрема, є копії заяви до правоохоронних органів або повідомлення про кримінальне правопорушення та документа, що підтверджує її прийняття й реєстрацію, тощо.

Відповідно до абз. 1 п. 6.10 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Мінфіну від 24.05.1995 р. № 88, у разі пропажі чи знищення первинних документів, облікових регістрів і звітності керівник підприємства, установи письмово повідомляє про це правоохоронні органи та наказом призначає комісію для встановлення переліку відсутніх документів і розслідування причин їх пропажі або знищення.

Своєю чергою, відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 60 Кримінального процесуального кодексу України заявник має право, зокрема, отримати від органу, до якого він подав заяву, документ, що підтверджує її прийняття та реєстрацію.

Відповідні рекомендації надала ДФС у зв’язку з набранням чинності Законом України «Про внесення змін до підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо незастосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових та акцизних накладних унаслідок несанкціонованого втручання у роботу комп’ютерних мереж платників податків» від 13.07.2017 р. № 2143-VIII.

Згідно з його нормами, тимчасово, до 31 грудня 2017 року, у разі втрати й/або пошкодження інформації (у т.ч. інформації, яка міститься в базах даних обліку платника податків) унаслідок несанкціонованого втручання в роботу комп’ютерних мереж платника податків і за наявності документів, що підтверджують зазначені події, платник податків протягом 10 к.дн., починаючи з 26.07.2017 р., зобов’язаний письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»