Комісія ДФС про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН оперативно, протягом 5-ти днів, опрацьовує повідомлення щодо підтвердження реальності здійснення операцій по зупинених податкових накладних/розрахунках коригування.

Про це повідомив директор Департаменту моніторингу доходів та обліково-звітних систем ДФС під час засідання Громадської ради при ДФС 14 липня. Його слова цитує прес-служба ДФС.

Посадовець, зокрема, звернув увагу на необхідності подання винятково тих документів, які свідчать про реальність операції по відмовлених податкових накладних.

«Ті документи, які надходять до нас в електронному вигляді, потребують набагато менше часу для підготовки відповідного рішення. На опрацювання документів, які подаються в паперовому вигляді, потрібно більше часу через їх великий обсяг. Тому дуже просимо не надсилати зайвих і непотрібних документів, оскільки це полегшить нам роботу й надасть змогу вчасно реагувати на всі звернення», — підкреслив посадовець.

Водночас представники громадськості висловили зауваження щодо необхідності доопрацювання критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН. Усі напрацювання податкового комітету Громадської ради будуть передані до фіскальної служби для їх урахування в подальшій роботі.

Мінфін, своєю чергою, інформує: за критеріями ризику справді було призупинено реєстрацію певних податкових накладних платників реального сектора економіки. Для вирішення цієї проблеми був також закладений алгоритм. Зокрема одноразове подання додаткової інформації у вигляді технологічної карти платника скасовує раз і назавжди потенційні проблеми платників реального сектора.

На жаль, саме операційні ризики нині створили загрозу для роботи системи. Незадовільне функціонування Електронного кабінету, посилене негативними наслідками хакерської атаки на системи ДФС, разом із низькою ефективністю передання документів у паперовому вигляді з регіонів до Комісії, зумовили низьку швидкість розгляду питань щодо реєстрації податкових накладних.

У зв’язку із цим станом на 13 липня було прийнято лише 68 рішень, з яких 13 — щодо реєстрації податкової накладної. За результатами моніторингу, найбільша кількість зупинених податкових накладних у м. Києві — 19 986 по 1 136 платниках, Дніпропетровській області — 5 783 по 498 платниках та Харківській області — 5 501 по 318 платниках, проте рішення Комісії щодо зазначених податкових накладних 15 липня ще не було прийнято.

Мінфін підготував доручення ДФС щодо організації роботи Комісії на належному рівні, усунення недоліків функціонування Електронного кабінету платника податків та вирішення інших операційних питань.

Також на початку тижня почне роботу спільна група Мінфіну та ДФС із вирішення наявних проблем, і буде проведено круглий стіл із платниками податків для обговорення виявлених проблем та пошуку ефективних рішень.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»