Платники податків звернули увагу податківців на ситуацію з відображення середньої заробітної плати мобілізованих працівників, виплаченої у 2014 році.

Так, постановою КМУ від 12.04.2017р. № 254 були внесені зміни до Порядку № 105, яким передбачено, що цей Порядок визначає механізм виплати компенсації за 2014–2015 роки підприємствам, установам, організаціям, фермерським господарствам, сільськогосподарським виробничим кооперативам незалежно від підпорядкування та форми власності й фізичним особам — підприємцям у межах середнього заробітку працівників, призваних на строкову військову службу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період або прийнятих на військову службу за контрактом у разі виникнення кризової ситуації, що загрожує національній безпеці, оголошення рішення про проведення мобілізації та (або) уведення воєнного стану, а також працівникам, які були призвані на військову службу під час мобілізації, на особливий період та які підлягають звільненню з військової служби у зв’язку з оголошенням демобілізації, але продовжують військову службу у зв’язку з прийняттям на військову службу за контрактом (далі — працівники), за рахунок і в межах асигнувань, передбачених у державному бюджеті за програмою «Компенсація підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, за 2014–2015 роки».

Оскільки у 2014 році був відсутній порядок компенсаційних виплат із бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, суми виплаченої середньої заробітної плати робітникам, які перебували в трудових відносинах із платником податку та проходили військову службу за призовом під час мобілізації, ураховувалися в складі відповідних витрат платниками при визначенні об’єкта обкладення податком на прибуток (залежно від того, де використовувалася праця таких фізичних осіб, — у складі витрат, що формують собівартість реалізованих товарів (робіт, послуг), адміністративних витрат або витрат на збут).

Відповідно до пп. 134.1.1 ПКУ, у редакції, чинній із 01.01.2017 р., об’єктом обкладення податком на прибуток підприємств є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до НП(С)БО чи МСФЗ, на різниці, які виникають згідно з положеннями ПКУ.

Таким чином, податкові зобов’язання з податку на прибуток визначаються, виходячи з бухгалтерського фінансового результату, відкоригованого на різниці, сформовані відповідно до положень ПКУ.

Тому в разі отримання компенсації виплат мобілізованих працівників платник податку під час визначення фінансового результату до оподаткування враховує суму такої компенсації згідно з правилами бухгалтерського обліку.

Водночас при формуванні резерву сумнівних боргів виникають різниці в порядку, визначеному п. 139.2 ПКУ.

Відповідні пояснення містить індивідуальна податкова консультація ГУ ДФС у Запорiзькiй областi від 05.05.2017 р. № 64/ІПК/08-01-12-04-11.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»