ДФСУ надала на своєму офіційному веб-сайті проект наказу Мінфіну України «Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, та Переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування».

Цей проект розроблено відповідно до вимог п. 74.2 і пп. 201.16.1 ПКУ. Згідно з ним, оцінка ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН здійснюється ДФС шляхом проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям. Але перед цим усі податкові накладні, що подаються на реєстрацію в ЄРПН, перевіряються ДФС відповідно до таких ознак:

  • податкова накладна, що подається на реєстрацію в ЄРПН, реєструється на покупця — неплатника ПДВ;
  • обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних, зареєстрованих у ЄРПН у поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в ЄРПН податкової накладної/розрахунку коригування, становить менш ніж 500 тис. грн, і керівник — посадова особа такого платника податку є особою, що обіймає аналогічну посаду менш ніж у 4-х платників податків;
  • загальна сума сплачених у 2016 році на позабюджетні рахунки до Пенсійного фонду та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування сум ЄСВ та до зведеного бюджету податків і зборів платником податку та його відокремленими підрозділами, яким подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в ЄРПН, становить більш ніж 5 млн грн (ознака використовується з 01.04.2017 р. до 01.01.2018 р.);
  • одночасно значення показників D та P має таку величину: D>0,05, Р<Рм*1,3 (формулу розрахунку цих показників наведено в проекті);
  • ДФС прийнято рішення щодо врахування інформації за формою згідно з Додатком 1 до Критеріїв.

У разі якщо за результатами перевірки ДФС установлено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає одній із наведених ознак — така податкова накладна/розрахунок коригування не підлягає моніторингу. Моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в ЄРПН, в 1,5 або більше разів перевищує залишок різниці обсягу постачання такого товару, зазначеного в податкових накладних, зареєстрованих із 01.01.2017 р. у ЄРПН, й обсягу придбання відповідного товару, зазначеного в отриманих податкових накладних, зареєстрованих із 01.01.2017 р. у ЄРПН,

та

сума ПДВ, зазначена в зареєстрованих із 01.01.2017 р. у ЄРПН податкових накладних із придбання товарів таким платником податку з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються відповідно до п. 7 Критеріїв, понад 50% загальної суми ПДВ, зазначеної в податкових накладних із придбання товарів таким платником податку та зареєстрованих із 01.01.2017 р. у ЄРПН його контрагентами;

2) відсутність дозвільних документів (відомостей, наданих ДФС уповноваженими на це органами; ліцензій, виданих органами ліцензування), які засвідчують право суб’єкта господарювання на провадження певного виду діяльності (дозвільні документи, ліцензії на провадження відповідної діяльності, які відповідно до законодавства передбачені для виробництва чи реалізації цих товарів/послуг) стосовно товарів/послуг, які зазначені платником податку в податковій накладній, поданій на реєстрацію в ЄРПН;

3) відношення суми ПДВ, указаної в розрахунках коригування, з урахуванням розрахунку коригування для покупців, які не є платниками податку, зареєстрованих платником податку в ЄРПН у поточному місяці, що передбачає зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, до суми ПДВ, сплаченої до зведеного бюджету в місяці, за який подано такі розрахунки коригування, понад 0,2.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»