Норми та гарантії в оплаті праці, передбачені ч. 1 ст. 12 Закону України «Про оплату праці» і КЗпП, є мінімальними державними гарантіями.

Своєю чергою, Держпраці в листі від 31.03.2017 р. № 3766/4.3/4.3-дп-17 вважає, що ст. 96 КЗпП не передбачено встановлення мінімальних державних гарантій в оплаті праці.

Однак у ст. 96 КЗпП ідеться не лише про принципи формування тарифної системи оплати праці, а й зазначається, що мінімальний посадовий оклад (тарифна ставка) установлюється в розмірі, не меншому за прожитковий мінімум, визначений для працездатних осіб на 1 січня календарного року. І чим це не мінімальна гарантія в оплаті праці?

Водночас Держпраці переконане, що недотримання вимог ст. 96 КЗпП є підставою для застосування до юр- та фізосіб-підприємців, які використовують найману працю, фінансових санкцій, передбачених абз. 8  ч. 2 ст. 265 КЗпП (порушення інших вимог трудового законодавства, що тягне за собою штраф у розмірі мінімальної зарплати).

Така лояльність, звісно, краще, аніж штраф за недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці — у 10-кратному розмірі мінімальної зарплати.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»