Банки мають доопрацювати власні програмно-технічні комплекси й ознайомити свій персонал, зокрема, з новаціями щодо використання клієнтами ІD-картки, яка є паспортом громадянина України згідно з українським законодавством.

У громадян України, як і раніше, для надання банківських послуг (відкриття рахунка, отримання споживчого кредиту тощо) банком може вимагатися пред’явлення таких документів:

  • паспорта («класичний» паспорт чи ID-картка) або іншого документа, що посвідчує особу;
  • ідентифікаційного коду (реєстраційний номер облікової картки платника податків).

У деяких випадках банк може попросити громадянина надати ідентифікаційний код і довідку про реєстрацію місця проживання в паперовому вигляді.

Банки в разі пред’явлення громадянином ID-картки, зокрема:

  • ідентифікують і верифікують особу на підставі ID-картки (у громадян, які отримали ID-картку до листопада 2016 року, можуть вимагати додатково пред’явити ідентифікаційний код);
  • установлюють місце проживання чи перебування особи на підставі:

1) інформації, зчитаної спеціальним пристроєм з електронного чипа ID-картки;

2) інформації, одержаної від громадянина та засвідченої його власним підписом (а саме — із заповненої громадянином анкети-опитувальника);

3) довідки про реєстрацію місця проживання особи, яка видається з новою ID-карткою (за вимогою самої особи).

У НБУ наголосили: усі незручності, що могли виникнути в початковий період використання ID-карток під час банківського обслуговування, мають тимчасовий характер.

Зі свого боку, регулятор готовий, за потреби, надати банкам додаткові роз’яснення щодо порядку роботи з ID-картками.

За повідомленням НБУ

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»