Новини публікуються мовою оригіналу
Настав час для проведення річної обов’язкової інвентаризації. І першим, про що має потурбуватися керівник підприємства, є призначення інвентаризаційної комісії. При цьому часто виникають запитання: кого включати до інвентаризаційної комісії, скільки осіб має до неї входити та хто її очолюватиме.
Також чимало проблем виникає й щодо самого процесу інвентаризації. Цей процес передбачає виявлення фактичної наявності активів, перевірку повноти відображення зобов’язань, коштів цільового фінансування, витрат майбутніх періодів. Порядок проведення інвентаризації кожного з таких об’єктів відрізняється та має свої особливості.
Унаслідок інвентаризації можуть бути виявлені нестачі та/або надлишки відповідних об’єктів інвентаризації. Тож бухгалтерів цікавить порядок їх відображення в бухгалтерському та податковому обліку.
Проблемним є й питання документування інвентаризації, адже для цього не має спеціально затверджених форм.
Отже, упродовж цього тижня ми розглянули такі питання:
- «Чи може інвентаризаційна комісія складатися з однієї особи» у газеті № 206/2016;
- «Інвентаризація коштів на рахунках у банках» у газеті № 207/2016;
- «Інвентаризуємо касу» у газеті № 207/2016;
- «Облік нестач ТМЦ у межах норм природного убутку й понад такі норми» у газеті № 208/2016;
- «Надлишок ТМЦ: бухоблік й оподаткування» у газеті № 208/2016;
- «Пересортиця: порядок проведення в обліку та документальне оформлення» у газеті № 208/2016;
- «Інвентаризація запасів: про що потрібно знати» у газеті № 208/2016;
- «Інвентаризація розрахунків із дебіторами та кредиторами» у газеті № 208/2016;
- «Інвентаризація нематеріальних активів» у газеті № 209/2016;
- «Інвентаризація витрат майбутніх періодів, резервів і забезпечень» у газеті № 209/2016;
- «Інвентаризаційні описи, акти, звіряльні відомості й протоколи інвентаризації: правила складання» газети № 210/2016;
Також буде корисно почитати статті, що були опубліковані на нашому веб-сайті раніше:
- «Інвентаризація для всіх: оновлена процедура й основні правила» у газеті № 196/2015;
- «Інвентаризація основних засобів: найважливіші аспекти»;
- «Із 1 січня 2015 року інвентаризація за новими правилами: які новації для бюджетників» у газеті № 239/2014;
- «Інвентаризація за ініціативою податківців: коли та як її проводять» у газеті № 81/2016;
- «Під час інвентаризації в бюджетній установі виявлені лишки: як відобразити в бухобліку» у газеті № 201/2015;
- «Як відобразити в обліку бюджетної установи пересортицю запасів» у газеті № 150/2016;
- «Під час інвентаризації виявлена нестача: відшкодування та облік» у газеті № 203/2015.