Новини публікуються мовою оригіналу
Мінекономіки в листі від 26.07.2016 р. № 3431-05/23362-03 зазначило: із 01.01.2016 р. утратили чинність нормативно-правові акти, якими встановлювались обов'язкові вимоги до КТЗ у державній системі сертифікацій.
Водночас Порядок затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання, затверджений наказом Мінінфраструктури від 17.08.2012 р. № 521 (далі — наказ Мінінфраструктури), є технічним регламентом, яким установлено обов'язкові вимоги до КТЗ, їх частини й обладнання, у т.ч. щодо відповідності КТЗ екологічним нормам «ЄВРО-2» — «ЄВРО-6», процедури оцінки відповідності цим вимогам, а також правила введення в обіг на території України (відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15.01.2015 р. № 124-VIII, далі — Закон)
Так, пропуск КТЗ на митну територію України з метою вільного обігу, перша державна реєстрація, уведення в обіг обладнання здійснюються за наявності сертифіката відповідності КТЗ або сертифіката відповідності щодо індивідуального затвердження (п. 12.1 наказу Мінінфраструктури).
Відповідно до згаданого наказу Мінінфраструктури, рівень екологічних норм, якому відповідає КТЗ, має бути зазначений у вказаних вище сертифікатах відповідності, виданих згідно з наказом Мінінфраструктури.
Окрім того, із метою уникнення використання сертифікатів відповідності, виданих органами із сертифікації в державній системі сертифікації (Системі УкрСЕПРО) для цілей митного оформлення та першої державної реєстрації транспортних засобів у сервісних центрах Міністерства внутрішніх справ, Національним органом стандартизації внесено зміни до ДСТУ 3498-96 «Державна система сертифікації. Бланки документів. Форма та опис» (який установлює правила заповнення бланків сертифікатів відповідності, свідоцтв про визнання відповідності й додатків до них), які набули чинності 22.06.2016 р., у частині обов'язкового зазначення органами із сертифікації, які призначені на виконання робіт із сертифікації в державній системі сертифікації (Системі УкрСЕПРО), у графі «Додаткова інформація» сертифіката відповідності такої інформації:
- для КТЗ — «Добровільна сертифікація. Даний сертифікат не може бути використаний для цілей митного оформлення та першої державної реєстрації транспортних засобів у сервісних центрах Міністерства внутрішніх справ»;
- для частин й обладнання до КТЗ — «Добровільна сертифікація. Даний сертифікат не може бути використаний для пропуску на митну територію України з метою вільного обігу».
Водночас у Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо технічних регламентів та оцінки відповідності)» (реєстр. № 3724 від 28.12.2015), яким передбачається внесення змін до Декрету в частині непоширення його положень на колісні транспортні засоби, їх предмети обладнання й частини.
У разі прийняття зазначеного проекту Закону в державній системі сертифікації буде припинена також добровільна сертифікація КТЗ після набрання чинності зазначеними змінами.