Мінфін України в листі від 30.05.2016 р. № 31-11410-09-10/15182 розглянув питання щодо первинних документів при виконанні договору оренди.

Правовідносини щодо нарахування та сплати орендної плати регулюються договором про оренду з урахуванням норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України. Проте для підтвердження господарської операції з надання й отримання послуг з оренди майна протягом звітного періоду договору про оренду недостатньо, тому необхідне складання окремого первинного документа.

Для здійснення орендних платежів, як правило, складається Акт виконаних робіт (послуг), який є підставою для розрахунків, порядок котрих визначається договором про оренду, та підписується посадовими особами орендодавця та орендаря.

При цьому якщо умовами договору про оренду встановлено окремий первинний документ, який є підтвердженням для розрахунків із надання послуг (оренди майна), то складається первинний документ, визначений таким договором.

Первинний документ про передання майна в оренду складається після укладання відповідної угоди при фактичному переданні об’єкта оренди від орендодавця до орендаря.

Якщо ж первинний документ підтверджує факт користування об’єктом оренди орендарем протягом певного періоду, то в ньому має зазначатися вартість відповідної послуги (надання майна в оренду) протягом цього періоду. Датою складання такого первинного документа є, відповідно, дата його підписання.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»