Новини публікуються мовою оригіналу
Мінфін оприлюднив проект змін до Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами (далі — Проект).
Як значиться в пояснювальній записці до Проекту, останнім, зокрема, пропонується:
1) установити, що за клопотанням платника податків може здійснюватися відкритий розгляд скарги, і затвердити зразок оформлення такого клопотання;
2) закріпити за особою, яка подала скаргу на рішення контролюючого органу, право:
- користуватися правовою допомогою адвоката;
- ознайомлюватися з матеріалами перевірки й адміністративного оскарження в електронній та письмовій формах, робити з них копії, виписки за допомогою технічних засобів;
- здійснювати технічну фіксацію засідання з розгляду скарги за участю платника податків за допомогою фото-, кінозйомки, відео-, звукозапису;
- заявляти клопотання, що стосуються предмета розгляду скарги, у т.ч. про:
- участь і надання пояснень під час розгляду матеріалів скарги осіб, що проводили перевірку, приймали рішення (учиняли дії) або брали участь у прийнятті оскаржуваного рішення;
- про присутність під час розгляду скарги за участю платника податків представників засобів масової інформації (якщо здійснюється відкритий розгляд скарги);
3) надати визначення терміну «вмотивоване рішення» стосовно розгляду скарги, а саме — вмотивованим є рішення, яке відповідає всім переліченим ознакам:
- указані конкретні посилання на норми ПКУ й інші нормативно-правові акти, на яких воно ґрунтується, з урахуванням матеріалів скарги;
- по суті всіх важливих вимог або заперечень платника податків висловлена позиція контролюючого органу;
4) установити, що контролюючий орган, який прийняв оскаржуване рішення, зобов'язаний надіслати до контролюючого органу вищого рівня, який розглядає скаргу, в електронній та/або письмовій формі всі документи, передбачені ст.ст. 83 та 86 ПКУ, які підтверджують правомірність прийнятого рішення, протягом 5-ти робочих днів із моменту отримання повідомлення від платника податків про оскарження такого рішення та/або від контролюючого органу, який розглядає скаргу.