Новини публікуються мовою оригіналу

Мінфін оприлюднив проект змін до Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами (далі — Проект).

Як значиться в пояснювальній записці до Проекту, останнім, зокрема,  пропонується:

1) установити, що за клопотанням платника податків може здійснюватися відкритий розгляд скарги, і затвердити зразок оформлення такого клопотання;

2) закріпити за особою, яка подала скаргу на рішення контролюючого органу, право:

  • користуватися правовою допомогою адвоката;
  • ознайомлюватися з матеріалами перевірки й адміністративного оскарження в електронній та письмовій формах, робити з них копії, виписки за допомогою технічних засобів;
  • здійснювати технічну фіксацію засідання з розгляду скарги за участю платника податків за допомогою фото-, кінозйомки, відео-, звукозапису;
  • заявляти клопотання, що стосуються предмета розгляду скарги, у т.ч. про:
    • участь і надання пояснень під час розгляду матеріалів скарги осіб, що проводили перевірку, приймали рішення (учиняли дії) або брали участь у прийнятті оскаржуваного рішення;
    • про присутність під час розгляду скарги за участю платника податків представників засобів масової інформації (якщо здійснюється відкритий розгляд скарги);

3) надати визначення терміну «вмотивоване рішення» стосовно розгляду скарги, а саме — вмотивованим є рішення, яке відповідає всім переліченим ознакам:

  • указані конкретні посилання на норми ПКУ й інші нормативно-правові акти, на яких воно ґрунтується, з урахуванням матеріалів скарги;
  • по суті всіх важливих вимог або заперечень платника податків висловлена позиція контролюючого органу;

4) установити, що контролюючий орган, який прийняв оскаржуване рішення, зобов'язаний надіслати до контролюючого органу вищого рівня, який розглядає скаргу, в електронній та/або письмовій формі всі документи, передбачені ст.ст. 83 та 86 ПКУ, які підтверджують правомірність прийнятого рішення, протягом 5-ти робочих днів із моменту отримання повідомлення від платника податків про оскарження такого рішення та/або від контролюючого органу, який розглядає скаргу.

Бухгалтерський сервіс «Iнтерактивна бухгалтерія»