Табель обліку робочого часу — це не лише форма первинної облікової документації, а й документ, необхідний для практичної роботи. Табель потрібен для обліку використання робочого часу працівників, а також для контролю за дотриманням установленого режиму роботи, розрахунків із працівниками по заробітній платі й отримання інформації про відпрацьований час
Табель обліку робочого часу (далі — Табель) — це поіменний список усіх працівників відділу, служби чи іншого структурного підрозділу або установи загалом із відмітками про використання робочого часу протягом облікового періоду.
Порядок ведення Табеля
Ведення Табеля є обов’язковим, зокрема й для малих підприємств (див. лист Мінпраці від 13.05.2010 р. № 140/13/116-10). Табель зазвичай ведеться в електронному та паперовому вигляді. Ведення Табеля лише в електронному вигляді не допускається.
Форма Табеля (типова форма № П-5) затверджена Наказом № 489. Вона має рекомендаційний характер і складається з мінімальної кількості показників, необхідних для заповнення форм державних статистичних спостережень. Рекомендаційний характер полягає в тому, що за потреби вона може бути доповнена іншими показниками, необхідними для обліку робочого часу на підприємстві. Водночас варто пам’ятати, що в Табелі повинні відображатися всі позиції, які застосовуються на підприємстві для працівників.
Зверніть увагу
За роз’ясненням ГУ Держпраці у Львівській області, роботодавець може вести облік використання робочого часу в інший спосіб. Водночас у такому разі його не можна притягти до відповідальності за відсутність табелів обліку використання робочого часу.
Тож, за потреби можна застосовувати й іншу форму Табеля, але при цьому обов’язковою є наявність первинного обліку показників щодо використання робочого часу, явок і неявок працівників, які визначено формами державних статистичних спостережень із праці (див. лист Державної служби статистики від 12.01.2012 р. № 9/4-10/9).