Термін використання реєстратора розрахункових операцій

Пунктом 2 Порядку технічного обслуговування та ремонту реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого постановою КМУ «Про затвердження Порядку технічного обслуговування та ремонту реєстраторів розрахункових операцій» від 12.05.2004 р. № 601, визначено, що термін служби – термін, протягом якого виробник (постачальник) гарантує працездатність реєстратора, у тому числі комплектувальних виробів та його складових частин, збереження інформації у фіскальній пам'яті за умови дотримання користувачем вимог експлуатаційних документів.

Після закінчення терміну служби реєстратора виробник не гарантує подальшу його працездатність в цілому, в тому числі комплектуючих і складових частин, і, що головне, не гарантує збереження інформації у фіскальній пам'яті такого реєстратора, тобто реалізацію фіскальних функцій відповідно до вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР.

Щодо терміну служби реєстратора, то слід керуватися нормою про семирічний з моменту введення в експлуатацію, але не більше дев'яти років з дати випуску, строку служби реєстратора, встановленою Порядком доопрацювання електронних контрольно-касових апаратів, затвердженим рішенням Державної комісії з питань впровадження електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом при КМУ від 30.11.1999 р. № 11.

Отже, при використанні суб'єктом господарювання реєстратора розрахункових операцій, що вичерпав свій термін експлуатації, такий технологічний пристрій не може вважатися реєстратором, і його подальше використання є порушенням вимог Закону № 265.

Таку позицію викладено в листі ДПСУ від 11.05.2012 р. № 8210/6/22-1315/412.

Г. ТРИБУНСЬКА, перший заступник начальника

Державної податкової інспекції
у Ворошиловському районі м. Донецька
Донецької області ДПС