Підприємство вперше створило резерв відпусток на 2018 рік. Згодом з’ясували, що був неправильно підрахований період невикористаних днів відпустки для одного працівника: він не відгуляв щорічної відпустки за частину 2017 року.
Як відобразити в бухобліку нарахування відпускних у 2019 році за частину робочого року (липень 2017 року – червень 2018 року)?
ВІДПОВІДЬ: Якщо у 2018 році було вперше створено резерв відпусток за 2018 рік, то, відповідно, за попередні роки потрібно було створити резерв відпусток, включаючи невикористані відпустки за 2015–2017 рр. — за наявності невикористаних відпусток за попередні роки. Для цього слід було відкоригувати сальдо нерозподіленого прибутку (непокритого збитку) на початок 2018 року.
Із цією метою треба було підрахувати кількість днів невикористаних відпусток за попередні роки, і для них створити забезпечення.
Нагадаємо: вести облік відпусток підприємство зобов’язане відповідно до ч. 12 ст. 10 Закону Україні «Про відпустки» від 15.11.1996 р. № 504/96-ВР, далі — Закон про відпустки).
Черговість надання відпусток визначають графіками, які затверджує власник або вповноважений ним орган за погодженням із виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) чи іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом, і доводять до відома всіх працівників (ч. 10 ст. 10 Закону про відпустки).
Тож, основою для визначення суми резерву відпусток на 2018 рік мав бути графік відпусток на 2018 рік, у якому враховано по одній щорічній основній (додатковій) відпустці та відпустці на дітей. Тому відпустку за 2017–2018 робочий рік потрібно було врахувати в графіку відпусток на 2017 чи 2018 рік, і під неї слід було створити резерв відпусток.