Під час оформлення відрядження та відшкодування зроблених у ньому витрат постає безліч запитань. Тож пропонуємо кілька найцікавіших із них розглянути.
Якщо працівник не надав підтвердних документів щодо частини понесених у відрядженні витрат, то як краще вчинити: повернути непідтверджену суму витрат чи видати наказ про компенсацію цієї суми (хоч і немає підтвердних документів)?
ВІДПОВІДЬ. Відповідно до пп. 170.9.2 ПКУ суму надміру витрачених коштів належить повернути в касу або зарахувати на банківський рахунок особи, яка їх видала, — до або під час подання авансового звіту.
Варіант 1. Працівник повернув кошти (які не зміг підтвердити документально) до подання авансового звіту. У цьому разі надміру витрачених коштів не буде, а працівник може звернутися до керівника підприємства із заявою про компенсацію витраченої суми (скажімо, коли він утратив транспортний квиток або надав оформлений неналежними чином розрахунковий документ).
На підставі пп. 164.2.17 ПКУ компенсовану суму коштів як додаткове благо потрібно в загальному порядку оподаткувати ПДФО та військовим збором.
Варіант 2. Працівник не повернув до подання авансового звіту непідтверджену документально суму коштів. У такому разі вона потрапляє до категорії надміру витрачених коштів і підлягає оподаткуванню ПДФО й військовим збором на підставі пп. 164.2.11 ПКУ. У цьому випадку базу оподаткування ПДФО визначають із застосуванням негрошового коефіцієнта з п. 164.5 ПКУ.
Чи можна на посвідченні про відрядження ставити печатку для документів?