Я зареєструвався приватним підприємцем на єдиному податку (група 3, 5%) у ІІ кварталі 2019 року. Уперше планую подати декларацію з єдиного податку, зокрема, в електронній формі. Як мені діяти у цьому випадку?
ВІДПОВІДЬ: Насправді алгоритм дій дуже простий, зокрема: потрібно отримати ключ електронного цифрового підпису (далі — ЕЦП) → подати Заяву про приєднання до договору про визнання електронних документів (далі — Заява) → подати Податкову декларацію платника єдиного податку — фізичної особи — підприємця (далі — Декларація).
Розгляньмо кожен етап детальніше, а також процес заповнення Заяви на базі онлайн-сервісу звітності — «Liga:REPORT».
Як отримати ключ ЕЦП
Передусім вам потрібно отримати особистий ключ ЕЦП у будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг. Перелік таких надавачів розміщено на офіційному сайті Державної служби статистики України за посиланням.
Наприклад, абсолютно безкоштовно можна отримати ключ від Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі — ІДД ДФС) в органі ДФС за місцем податкової реєстрації.
На сайті ІДД ДФС у розділі для фізичних осіб (https://acskidd.gov.ua/fiz_osoba) розписано, які документи слід подати для отримання особистого ключа ЕЦП. Зокрема, це:
- заповнена та підписана Реєстраційна картка для фізичної особи (затверджена наказом ІДД ДФС «Про затвердження форм реєстраційних документів для отримання електронних довірчих послуг» від 18.07.2019 р. № 74) у двох примірниках;
- копія паспорта (1, 2 с., 3–6 с. — за наявності відміток і сторінка з реєстрацією), засвідчена підписом власника;
- копія картки фізичної особи — платника податків, засвідчена підписом власника.
Розділ 2 Реєстраційної картки — це Заява-приєднання до договору «Про надання послуг електронного цифрового підпису» (не варто плутати з формою Заяви, яку потрібно буде згодом подати в електронній формі).
Ключ видають одразу й записують на окремий носій, тому при собі слід мати компакт-диск, flash-диск, SD-карту тощо.
Водночас із особистим ключем генерується так званий кваліфікований сертифікат відкритого ключа, який надають лише в електронному вигляді шляхом розміщення на офіційному інформаційному ресурсі кваліфікованого надавача (у цьому випадку — https://acskidd.gov.ua).
Зверніть увагу!
Як зазначено, власне, у формі Реєстраційної картки, її приймають до розгляду протягом 5 робочих днів із дня підписання. Тож, не виключаємо, що скористатися ключем удасться не в перший же день після його отримання.
Строк чинності кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів становить 2 роки з моменту їх формування. Тобто через 2 роки доведеться отримувати новий ключ. При цьому після 07.11.2020 особистий ключ обов’язково (зараз — це добровільна справа) треба буде записувати на спеціальний захищений носій — токен (п. 5 р. VII Закону України «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 р. № 2155-VIII).
Докладніше про це читайте у статті «Токен — новий носій ЕЦП» (№ 128/2019).
Подання Заяви