Відмова в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі — ПН/РК) — це ще не кінець. Адже платник ПДВ має право оскаржити рішення комісії ДПС. У який спосіб можна це зробити? Які строки відведені для оскарження незаконного блокування ПН/РК? Про це й інше читайте в нашому матеріалі
Рішення про відмову в реєстрації ПН/РК у ЄРПН приймають комісії з питань зупинення реєстрації ПН/РК у ЄРПН головних управлінь ДПС в областях, м. Києві й Офісу великих платників податків ДПС (далі — комісії регіонального рівня).
Такі Рішення платники ПДВ мають право оскаржити в адміністративному чи судовому порядку (п. 56.1 ПКУ, п. 13 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну України від 12.12.2019 р. № 520, далі — Порядок № 520).
Адміністративне оскарження
Процедуру адміноскарження описано в Порядку розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою КМУ від 11.12.2019 р. № 1165 (далі — Порядок розгляду скарг).
Зауважимо
Рішення про блокування ПН/РК, які вже були оскаржені у суді, не можна оскаржувати в адміністративному порядку (п. 4 Порядку розгляду скарг).
Скаргу на рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі — Скарга) подають до комісії центрального рівня (комісія з питань зупинення реєстрації ПН/РК у ЄРПН ДПС).
Скаргу можна подати в 10-денний строк. Причому рахують тільки робочі дні, а відлік такого строку розпочинають із наступного дня після набрання чинності рішенням про блокування ПН/РК (п. 56.3 ПКУ, п. 3 Порядку розгляду скарг).
До того ж якщо останній день строку припадає на вихідний, неробочий або святковий день, останнім днем такого строку вважають перший робочий день, що настає за вихідним, неробочим або святковим днем (п. 56.13 ПКУ).
Строк подання Скарги може бути подовжений за правилами та на підставах, визначених п. 102.6 ПКУ.
Нагадаємо
Згідно з п. 102.6 ПКУ граничні строки для подання, зокрема, заяв про перегляд рішень контролюючих органів підлягають подовженню керівником (його заступником або вповноваженою особою) за письмовим запитом платника податків, якщо такий платник податків протягом зазначених строків:
— перебував за межами України;
— перебував у плаванні на морських суднах за кордоном України у складі команди (екіпажу) таких суден;
— перебував у місцях позбавлення волі за вироком суду;
— мав обмежену свободу пересування у зв’язку з ув’язненням чи полоном на території інших держав або внаслідок інших обставин непереборної сили, підтверджених документально;
— був визнаний за рішенням суду безвісти відсутнім або перебував у розшуку у випадках, передбачених законом.
Форма Скарги
Платник ПДВ подає Скаргу на рішення про блокування ПН/РК лише в електронній формі засобами електронного зв’язку (п. 5 Порядку розгляду скарг). Форму Скарги визначено в додатку 1 до Порядку розгляду скарг. Її електронна форма — (J/F1313203).
Платник ПДВ може додавати до Скарги пояснення та копії документів, які підтверджують інформацію, зазначену в ПН/РК, реєстрація яких зупинена (п. 11 Порядку розгляду скарг).
Своєю чергою, платник ПДВ може скористатися формою «Документ довільного формату» (код J/F1360102). Цей документ матиме стільки примірників, скільки буде підтвердних документів. Причому слід брати до уваги такі обмеження (див. роз’яснення з категорії 101.18 розділу «Запитання – відповіді з Бази знань» ЗІР (zir.tax.gov.ua)):
— кількість документів довільного формату, які додають до Скарги, не має перевищувати 100 шт.;
— розмір вкладень (у форматі PDF, PNG або JPG) до документів довільного формату не має перевищувати 2 Мб.
Зауважимо
У полях, відведених для вказування дати й номера оскаржуваного рішення, а також для зазначення коду ЄДРПОУ й ІПН, не повинно бути зайвих символів (пробілів, знаків № тощо).