Державному органу затвердили штатний розпис на 01.01.2019 лише 15 березня 2019 року. Замість посади головного спеціаліста державного органу ввели посаду провідного спеціаліста державного органу.

Чи вважатиметься зміна посади у штатному розписі зміною істотних умов держслужби для держслужбовця, який обіймає цю посаду? Чи потрібно його повідомляти письмово про такі зміни? З якої дати працівника слід перевести на нижчу посаду — провідного спеціаліста державного органу?

Вимагаючи від громадян і підвідомчих установ дотримання законодавства, державні органи та КМУ дозволяють собі порушувати законодавство, створюючи додаткові проблеми. Зокрема нині маємо штучно та безвідповідально створену проблему, пов’язану з тим, що постанова КМУ від 06.02.2019 р. № 102 (далі Постанова № 102), яка підвищує посадові оклади державним службовцям, набрала чинності лише 16.02.2019. Проте застосовується вона починаючи з 01.01.2019. Це не перший випадок, і якби назви посад та кількість штатних одиниць не змінилися, то державні органи просто зробили б перерахунок зарплати за січень-лютий 2019 року й доплатили б належні суми.

Мало того, що КМУ тільки у середині лютого 2019 року затвердив умови оплати праці держслужбовців, головні розпорядники держбюджету, очікуючи на ці зміни, відмовлялися затверджувати штатні розписи на 01.01.2019 підпорядкованим держорганам. А затверджуючи їх у березні, вони дозволили собі внести корективи (з 01.01.2019!) до раніше чинного штатного розпису (щодо назв посад). Адже Уряд собі таке дозволяє, то чому ж головний розпорядник держбюджету не може цього зробити.

Таке свавілля призвело до того, що станом на 15.03.2019 держслужбовець, обіймаючи посаду головного спеціаліста державного органу, цього самого дня дізнався, що починаючи з 01.01.2019 такої посади в держоргані вже не існує й найбільше, що йому можуть запропонувати, це перейти на нижчу посаду — посаду провідного спеціаліста державного органу. Приємного мало.

А як же Закон України «Про державну службу» від 10.12.2015 р. № 889-VIII (далі — Закон про держслужбу)? Звісно, цей Закон не передбачає застосування нормативного законодавства заднім числом. То як же кваліфікувати описану ситуацію. Розгляньмо можливі варіанти.

Зміна істотних умов державної служби