Незважаючи на те що лютий — короткий місяць, цього року він видався досить багатим на цікаві судові спори — як податкові, так і трудові. Розпочнімо з найрезонанснішої постанови Великої Палати Верховного Суду щодо повернення бюджетного відшкодування ПДВ
ПОДАТОК НА ДОДАНУ ВАРТІСТЬ
Велика Палата ВС дозволила cтягнути заборгованість із бюджетного відшкодування ПДВ безпосередньо через Держказначейство
Постанова ВП ВС від 12.02.2019 р. у справі № 826/7380/15
Чи можна стягнути з держбюджету заборгованість із відшкодування ПДВ безпосередньо через казначейство, оминаючи висновок фіскального органу? Спори щодо цього точаться у судах уже декілька років.
До 2017 року ст. 200 ПКУ передбачала, що повернення органом казначейства суми відшкодування ПДВ із держбюджету можливе за наявності позитивного висновку фіскального органу.
Цей висновок фіскальний орган зобов’язаний направити до органу казначейства у 5-денний строк по закінченню камеральної перевірки отриманих від платника податків звітної декларації з ПДВ і заяви про повернення суми бюджетного відшкодування або ж позапланової документальної перевірки, якщо в податківців були підстави сумніватися у заявленій до відшкодування сумі ПДВ. Тобто за наслідками перевірки податківці мали у визначений строк або підтвердити достовірність заявленої платником до відшкодування суми ПДВ і надіслати відповідний висновок до органу казначейства, або прийняти податкове повідомлення-рішення про зменшення такої суми чи відсутність у платника права на її отримання з бюджету.
Утім на практиці доволі часто такі перевірки не закінчувалися нічим. Наприклад, у справі, що коментується, податківці лише надали платникові довідку про те, що за наслідками перевірки неможливо підтвердити суму бюджетного відшкодування через відсутність відповідей на запити про проведення зустрічних перевірок за ланцюжками постачання.