Минулого місяця ми оформили працівника як зовнішнього сумісника, але нещодавно з’ясували, що він ані на момент оформлення, ані станом натепер ніде більше не працює.
Як учинити в такій ситуації? Чи загрожують нам якісь штрафні санкції у зв’язку із цим? Чи потрібно переоформлювати працівника на основне місце роботи?
ВІДПОВІДЬ: Та обставина, що працівник на дату оформлення трудових відносин за сумісництвом не працював за основним місцем роботи, не вимагає від вас додаткових дій і не тягне жодної відповідальності. Проте радимо все ж переоформити працівника на основне місце роботи. Чому? Читайте далі.
Передусім пригадаймо порядок оформлення на роботу сумісників.
Працівник, якого приймають на роботу за сумісництвом на інше підприємство, повинен пред’явити роботодавцеві паспорт. У разі якщо робота за сумісництвом потребує спеціальних знань, роботодавець має право вимагати пред’явлення диплома чи іншого документа про набуту освіту чи професійну підготовку.
На підставі заяви працівника видають наказ про прийняття на роботу за сумісництвом. Адже в разі прийняття на роботу за сумісництвом необхідно дотримуватися вимоги ч. 3 ст. 24 КЗпП, згідно з якою працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом або розпорядженням роботодавця, і повідомлення ДФС про прийняття працівника на роботу.
Своєю чергою, трудові книжки ведуться за основним місцем роботи (абз. 4 п. 1.1 Інструкції № 58), і запис про роботу за сумісництвом уносить кадровик за основним місцем роботи. Такий запис роблять окремим рядком на підставі витягів із наказів про роботу за сумісництвом (п. 2.14 Інструкції № 58).
Загалом, якщо не брати до уваги факт відсутності трудової книжки, процедура оформлення працівника за сумісництвом нічим не відрізняється від оформлення за основним місцем роботи.