Такі питання виникають доволі часто, коли фізособа-підприємець укладає трудовий договір з особою, для якої це перше місце роботи. Також підприємці інколи вважають, що вони можуть унести запис про ведення підприємницької діяльності до власної трудової книжки. Дехто з підприємців навіть заповнює свою трудову книжку, зазначаючи там посаду директора чи іншу.
Тож, з’ясуймо, що дозволено для підприємців під час заповнення трудової книжки, а чого не можна робити
Питання про заповнення фізособами-підприємцями трудових книжок виникли після вилученням ст. 241 із КЗпП, яка містила вимогу щодо реєстрації трудового договору, укладеного фізособою-підприємцем із найманим працівником, у службі зайнятості.
Тож норми Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту від 29.07.1993 р. № 58 (далі — Інструкція № 58), повинні застосовувати у частині, що не суперечить вимогам КЗпП й інших нормативно-правових актів (див. лист від 03.12.2015 р. № 492/06/186-15). Якщо ж у підприємця немає печатки, то записи в трудовій книжці завіряють лише його підписом.
Трудова книжка є основним документом про трудову діяльність працівника (ст. 48 КЗпП). Трудові книжки ведуть на всіх працівників, які працюють на підприємстві, в установі, організації чи у фізособи понад 5 днів.
Для працівника, який приступає до роботи вперше, трудову книжку оформлюють не пізніше 5 днів після прийняття на роботу (ст. 48 КЗпП).
Трудову книжку вперше має заповнити власник або вповноважений ним орган не пізніше тижневого строку з дня прийняття працівника на роботу (п. 2.2 Інструкції № 58).