-
Доволі часто підприємства експортують свою продукцію через посередників за договором комісії. Такі операції мають чимало бухоблікових і податкових нюансів як у комітента, так і в комісіонера...
-
Бюджетні установи проводять інвентаризацію перед річною інвентаризацією, тобто станом на 1 жовтня чи 1 листопада. Розгляньмо важливі нюанси, які потрібно взяти до уваги під час здійснення інвентаризації залежно від виду активів і зобов’язань...
-
Як потрібно вести бухгалтерський облік комунальних доріг в органах місцевого самоврядування? Який порядок нарахування амортизації на такі об’єкти обліку, як комунальні дороги?...
-
Бюджетна установа придбала акумулятор для автомобіля, й оприбуткувала його на субрахунок 1515. Для зберігання пристрій передали матеріально відповідальній особі — завгару. Акумулятор установили на автомобіль. Як оформити його встановлення: списати на витрати за актом чи продовжувати обліковувати?...
-
Якими документами керуватися, приймаючи на роботу бухгалтера бюджетної установи? Чи може бути у штатному розписі посада головного бухгалтера без утворення бухгалтерської служби та без підлеглих? Як діяти, якщо в особи немає відповідної освіти чи досвіду роботи, але вона відмінно виконує обов’язки бухгалтера?...
-
Чи може робітник із комплексного обслуговування й ремонту будівель, який працює в дитячому садку (бюджетна установа) на повну ставку, трудитися в цьому ж закладі ще на 0,5 ставки слюсарем-електромонтером, якщо режим роботи дитсадка — із 8.00 до 18.00?...
-
У бюджетній сфері встановлено свої правила надання матеріальної допомоги та допомоги на оздоровлення. А порядок і розміри її виплати визначено низкою законів, постанов Уряду й галузевих наказів, а деякі нюанси ще зазначають у положеннях про їх надання. Тому очевидно, що можна заплутатися у цьому розмаїтті, аби зрозуміти, кому яку допомогу виплачувати та в як...
-
Затверджена належним чином облікова політика забезпечує достовірність фінансової звітності. Тому акцентуймо увагу на основних нюансах, які потрібно прописати в обліковій політиці бюджетної установи, а також яку аналітику треба забезпечити, щоб безпроблемно заповнити форму № 5-дс «Примітки до річної фінансової звітності»...
-
Чи не найбільше запитань виникає в бухгалтерів бюджетних установ щодо визнання доходів, застосування субрахунків й обліку необоротних активів. Тому розгляньмо найпоширеніші з них...
-
Сільрада передала школі сантехнічне майно (ванна, пісуар, умивальник, змішувач, кран). На якому субрахунку мають відображатися такі ТМЦ? Чи можна одразу їх списувати на витрати?...
-
Бюджетна установа (платник ПДВ) отримує орендну плату та відшкодування комунальних послуг (здійснених за рахунок загального фонду бюджету) від орендаря – бюджетної установи. Чи є сума відшкодування об’єктом оподаткування ПДВ? На яку дату нараховувати податкові зобов’язання з ПДВ?...
-
Працівник оформив авансовий звіт, додавши касовий чек на оплату поштових послуг із відправлення рекомендованого листа. Керівник бюджетної установи затвердив авансовий звіт, але орган Казначейства не реєструє фінансові зобов’язання, посилаючись на Порядок № 938. Чи правомірні такі дії фахівців органу Казначейства?...
-
У сільській раді склалася ситуація, за якої бухгалтеру доводиться щодня приїжджати на роботу з іншого села (за 40 км). Чи є якийсь спосіб компенсувати вартість проїзду?...
-
За яким КЕКВ здійснювати витрати на відрядження спортсменів із інвалідністю та тренерів, зокрема на проїзд: КЕКВ 2240 чи 2250? На який субрахунок відносити ці витрати?...
-
Хоч новий План рахунків і типова кореспонденція діють уже півтора року, питань щодо застосування субрахунків і відображення операцій менше не стає. Також чимало питань викликає класифікування операцій на обмінні та необмінні. Тож розглянемо найпоширеніші запитання, що виникають у бухгалтерів бюджетних установ. ...
-
Традиційно нові форми фінансової звітності були затверджені в останні дні грудня. Тому фактично в бухгалтерів не лишилося навіть часу, щоб їх проаналізувати й вивчити. А Казначейство та Мінфін за допомогою бухгалтерів уже виявили деякі неточності щодо ув’язки показників, і ми вже на порозі нових змін до щойно затверджених нормативно-правових актів. Тож спроб...
-
З 01.01.2018 змінено принцип розрахунку суми бюджетної дотації для сільгоспвиробників. Також цієї дати запрацювало обмеження щодо загальної суми бюджетної дотації на одного сільгосптоваровиробника на рік. У чому суть цих змін — розповідаємо в статті...
-
Оскільки індексація є державною мінімальною гарантією, то її непроведення коштує дорого. Проте в разі застосування відрядної оплати праці механізм проведення індексації не визначений. І це не єдиний випадок, коли традиційний алгоритм проведення індексації застосувати неможливо. Тоді варіант проведення індексації випереджаючим шляхом може стати рятівною солом...
-
Більшість бюджетних установ мають справу переважно з безготівковими розрахунками. Проте інколи з’являється необхідність отримати готівку на відрядження та господарські потреби через касу бюджетної установи. В обох випадках доводиться оформлювати Заявку на видачу готівки. Тож, розповімо, як її заповнити...
-
Мінфін нарешті затвердив усі обіцяні нормативні документи, які скасовують обов’язковість печатки на документах одержувачів бюджетних коштів. Яких же документів це стосується?...
-
У рахунку «Теплоенерго», виставленому за січень – лютий 2017 року, відображені мінусові суми (загальна сума — 52 тис. грн) за окремими об’єктами (лічильниками), але за який саме період цей перерахунок, не вказано. Ревізори вимагають перерахувати ці суми до бюджету, хоча в бюджетної установи на початку року дебіторської заборгованості не було. Чи правомірна т...
-
З початку 2017 року дещо змінився порядок відображення в бухобліку подарунків, зокрема у частині відображення витрат і нарахування амортизації на безоплатно отримані необоротні активи. Тому розгляньмо, які правила бухобліку диктує нині чинне законодавство бюджетним установам...
-
Як правильно вказувати у штатному розписі посади спеціалістів органів місцевого самоврядування? Чи може належати до функцій начальника відділу виконання обов’язків державного реєстратора? Які умови оплати праці встановлені для сільського (селищного), голови, що виконує обов’язки старости після об’єднання громад? Який порядок призначення на посади в органах м...
-
За яким КЕКВ виплачувати винагороду фізособам за надані послуги (виконані роботи) по договору ЦПД? Який код застосовувати під час виплати винагороди за ЦПД фізособі-підприємцю? За яким кодом проводити видатки, якщо придбали матцінності вартістю понад 6000 грн, але на облік їх братимуть як витратні матеріали? Як здійснювати оплату, якщо запланували придбання...
-
З 28.09.2017 запрацював новий Закону України «Про освіту». Які ж соціально-трудові гарантії очікувати від нього педпрацівникам? Розгляньмо докладніше......
-
Із 1 вересня 2017 року підвищуються посадові оклади педпрацівникам дошкільної освіти за рахунок збільшення тарифних розрядів на дві позиції. Чи означає це зміну базового місяця для проведення індексації їх зарплати та чи проводити коригування середнього заробітку при обчисленні відпускних?...