Підтвердження підприємницького статусу завжди лишається актуальним питанням. А зважаючи на те що протягом останніх років законотворець всіляко прагнув відійти від паперової тяганини, зокрема шляхом створення електронного реєстру платників єдиного податку, частково змінився й порядок підтвердження статусу підприємців.
Сьогодні з’ясуймо, які документи потрібно мати для підтвердження контрагенту власного підприємницького статусу

Підприємці-загальносистемники

У разі отримання доходу від провадження підприємницької діяльності загальносистемник має надати контрагентові копію документа, що підтверджує його державну реєстрацію як суб’єкта підприємницької діяльності (п. 177.8 ПКУ). Лише за наявності такої копії контрагент, який нараховує (виплачує) дохід загальносистемнику, не утримує з нього ПДФО та військовий збір.

ДФС, своєю чергою, зазначила: з метою виконання положень п. 177.8 ПКУ, незалежно від обраної системи оподаткування, єдиним документом, що підтверджує державну реєстрацію фізособи як суб’єкта підприємницької діяльності, є витяг із ЄДР (див. роз’яснення з категорії 107.12 розділу «Запитання – відповіді з Бази знань» ЗІР (zir.sfs.gov.ua).

Чи обов’язково обрані КВЕД потрібно вказувати у витягу?

Відповідь ствердна — так, обов’язково. Пояснімо.

Для контрагентів, які співпрацюють із підприємцем-загальносистемником, діє норма з п. 177.6 ПКУ, якою встановлено: якщо фізособа-підприємець отримує інші доходи, ніж від провадження підприємницької діяльності, у межах обраних ним видів діяльності, такі доходи оподатковуються за загальними правилами, установленими ПКУ для платників податку — фізосіб. Тож, виплату доходу підприємцеві поза межами його підприємницької діяльності прирівнюють до виплати доходу звичайній фізособі. Як наслідок, у контрагента — податкового агента (п. 176.2 ПКУ) виникає обов’язок утримати ПДФО, військовий збір, перерахувати їх до бюджету та відобразити виплату у формі № 1ДФ.