Оплата праці та трудові відносини

Новий порядок перевірок Держпраці затверджено

Уряд затвердив порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю. Інформацію озвучили в Держпраці.

Первинна редакція проекту цієї постанови розроблена й оприлюднена Держпраці ще 16.05.2019. Однак на сайті Держпраці зазначено, що 08.08.2019 проект було оновлено. Тож, схоже, саме його презентували й, цілком можливо, прийняли на Урядовому засіданні.

Нагадаємо: попередню Постанову № 295, якою був затверджений Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, суд скасував із 14.05.2019.

Докладніше — на сайті.

Спростили процедуру повідомної реєстрації колективних договорів

Кабмін 21 серпня прийняв постанову № 115, завдяки якій спростив процедуру повідомної реєстрації колективних угод і договорів, а також змін і доповнень до них.

Відповідно до прийнятого рішення сторонам колективних угод і договорів пропонують подавати на повідомну реєстрацію один примірник документа в паперовій або в електронній формі.

Реєструючий орган не має права відмовляти в повідомній реєстрації угоди, договору, повертати на доопрацювання, вимагати додаткові документи й установлювати вимоги до їх оформлення.

Для того щоб посилити обізнаність заінтересованих суб’єктів, реєструючий орган оприлюднює:

  • реєстр колективних угод (договорів), змін і доповнень до них;
  • їх текст;
  • перелік підприємств, для яких є обов’язковими положення колективної угоди (у разі його подання сторонами такої угоди).

Аналітика на тему

Як оформити тимчасове виконання обов’язків головного бухгалтера

Гнучкий графік роботи: особливості запровадження та облік робочого часу

Звільненому працівнику своєчасно не видали трудову книжку: як діяти і що загрожує роботодавцеві

Адміністрування податків

Нова податкова служба розпочала адмініструвати податки

21 серпня Уряд своїм розпорядженням передав Державній податковій службі (ДПС) функції з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування ЄСВ, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати ЄСВ і законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на ДПС.

Отже, ДПС може розпочати виконувати повноваження, визначені Положенням про Державну податкову службу України, затвердженим постановою КМУ від 06.03.2019 р. № 227.

Податківці воліють закрити бізнес: чи є в них на це право

ДФС у Київській області вказала, що відповідно до абз. 5 ч. 1 ст. 51 ГКУ підприємницька діяльність припиняється на підставі рішення суду у випадках, передбачених ГКУ й іншими законами.

Податківці нагадали, що у пп. 20.1.37 ПКУ законотворець зазначив про право податкових органів звернутися до суду щодо припинення юрособи та припинення фізособою-підприємцем підприємницької діяльності та про визнання недійсними їх установчих (засновницьких) документів.

Вони можуть звертатися до суду про винесення судового рішення щодо:

1) припинення юросіб або підприємницької діяльності фізосіб-підприємців;

2) скасування держреєстрації припинення юросіб або підприємницької діяльності фізосіб-підприємців;

3) скасування держреєстрації змін до установчих документів.

Аналітика на тему

Банківські рахунки за стандартом IBAN: що потрібно враховувати

Групи підприємств за розмірами: практичні питання класифікації та перекласифікації

Акцизний податок

До 1 жовтня 2019 року за несвоєчасну реєстрацію акцизних накладних не штрафуватимуть

Штрафи за несвоєчасну реєстрацію акцизних накладних і розрахунків коригування почнуть застосовувати лише з 1 жовтня 2019 року. Це правило стосуватиметься лише тих документів, граничні строки реєстрації яких настануть із 1 жовтня 2019 року. Про це на своєму сайті повідомила Нафтогазова Асоціація України, зазначивши, що відповідне роз’яснення було погоджене ДФС і Мінфіном.

Нагадаємо: норми п.п. 1202.1–1202.3 та п. 1281.2 ПКУ, якими запроваджені нові штрафні санкції, застосовуються із 1 жовтня 2019 року, а норми п. 1281.3 — із 1 січня 2020 року (п. 25 підрозділу 5 р. ХХ ПКУ).

Транспорт із пальним у баках не потребує ліцензії на зберігання

ДФСУ визнала: зберігання пального в паливних баках транспортних засобів/технічному обладнанні/пристроях не потребує отримання ліцензії на право зберігання пального.

Пояснюють податківці це тим, що такі резервуари не є нерухомим майном і не мають чіткої прив’язки до місця (території).

Отже, податківці змінили власну позицію, і вже не наполягають на тотальному ліцензуванні зберігання пального.

Нагадаємо: наприкінці липня 2019 року спеціалісти ДФСУ в роз’ясненні з категорії 115.05 розділу «Запитання — відповіді з Бази знань «ЗІР» (zir.sfs.gov.ua) висловлювали іншу думку.

Докладніше — у новині.

Аналітика на тему

Оновлена акцизна декларація-2019: акцизні склади й інші важливі зміни

Паливні акцизні накладні: нові правила складання

Акцизна суперформула й електронні рахунки СЕАРП та СЕ: як усе це працює

ПДВ

Несвоєчасно зареєстрували нові ПН на заміну анульованих ПН: чи буде штраф

Офіс ВПП ДФС нагадав про штрафи за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних, які реєструють на заміну анульованих помилкових податкових накладних. І, до речі, позицію Офісу ВПП підтримав Верховний Суд.

Історія розпочалася з того, що підприємство одного разу поставило товар покупцям, склало та зареєструвало за фактом такого постачання податкові накладні. Але зазначило у цих документах, що покупець не є платником ПДВ. Хоча це було не так — на час складання та реєстрації податкових накладних покупці мали статус платника ПДВ.

Для того щоб анулювати помилково складені податкові накладні, підприємство склало до них розрахунки коригування, а також склало (датою відвантаження товару) нові податкові накладні з виправленим статусом покупця товару (тобто як платника ПДВ). Останні зареєстрували в ЄРПН із порушенням граничних строків, передбачених ПКУ. Тому за несвоєчасну реєстрацію таких податкових накладних контролери нарахували штраф у сумі понад 3,5 млн грн.

Підприємство вирішило оскаржити цей штраф у суді.

Проте Верховний Суд установив, що обставини зміни статусу контрагента, на які підприємство вказувало як на причину помилки, відбулися ще до реєстрації первинних податкових накладних.

Деталі — на сайті.

Аналітика на тему

Коригування податкового кредиту з ПДВ: підстави та відображення в декларації

Придбання запасів із наперед не відомим призначенням: обрання методу для розподілу ПДВ

Розблокування ПН/РК: судова практика

ТЦУ

Коли представництво нерезидента може не подавати ТЦУ-звітність: нова УПК

У УПК Мінфін роз’яснив:

по-перше, чи зобов’язане представництво нерезидента, яке здійснює винятково допоміжну та підготовчу діяльність для такого нерезидента, подавати звіт про контрольовані операції в разі, якщо суми коштів призначені:

  • на утримання представництва

або

  • для перерахування на користь резидентів за надані послуги (виконані роботи) для нерезидента, перевищують 10 млн грн за рік;

по-друге, чи враховувати під час визначення вартісного критерію обсягу госпоперацій із метою застосування ТЦУ суми коштів, отриманих від нерезидента на:

  • утримання постійного представництва (виплата заробітної плати працівникам тощо),
  • сплату податків і зборів

або

  • перерахування на користь резидентів за надані послуги (виконані роботи) для нерезидента.

Які відповіді надав Мінфін — читайте в новині.

Аналітика на тему

ТЦУ-документація: структура та стислий зміст

Контрольовані операції: критерії визнання

Про що ми писали минулого тижня

Газета «Інтерактивна бухгалтерія» №№ 157–161 за 2019 рік

Експерти коментують

Критерії ризиковості для блокування податкових накладних: що змінилося з 08.08.2019

Тема тижня: Автомобіль на підприємстві

Придбання автомобіля в юрособи: облік й оподаткування

Оренда автомобіля у фізособи: оформлення, оподаткування й облік

Оренда авто: ПДВшні наслідки в орендодавця й орендаря

Техобслуговування авто: як відображати витрати

Поліпшення власного авто: бухгалтерський та податковий облік

Ремонт і поліпшення орендованого автомобіля: бухгалтерський та податковий облік

Оплата праці

Індексація зарплати у серпні 2019 року

Податок на нерухомість

У «листах щастя» від податківців завищені суми податку на нерухомість: що робити

Матеріальна відповідальність

Чи може адміністратор бути матеріально відповідальною особою

Огляд судових рішень

Огляд судової практики Верховного Суду в податкових спорах. Липень-2019

Методика обліку

Ліцензії на пальне: бухгалтерський та податковий облік

Слідкуйте за публікаціями «Інтерактивної бухгалтерії» — і будьте завжди в курсі найголовніших бухгалтерських новин!

Приєднуйтеся до дружної команди «Інтерактивної бухгалтерії» у Facebook, спілкуйтеся й обмінюйтеся новинами за допомогою Telegram.

Замовляйте тестовий доступ до продукту за посиланням або оформіть передплату — та користуйтеся всіма перевагами сервісу «Інтерактивна бухгалтерія» уже сьогодні.

З безмежною повагою,
«Інтерактивна бухгалтерія»