Електронні послуги

Перехід бізнесу на токени відклали. Офіційна версія — нестача захищених носіїв

У зв’язку з неможливістю суб’єктів, які здійснюють продаж захищених носіїв ключової інформації, задовольнити попит на такі носії, вирішено продовжити надавати електронні довірчі послуги без обов’язкової генерації особистих ключів користувачів лише на захищені носії ключової інформації. Про це сповістив Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг ІДД ДФС.

Нагадаємо: раніше ІДД ДФС уже скоригував своє повідомлення та вказав, що ключі, згенеровані на незахищених носіях ключової інформації, діятимуть до закінчення строку дії кваліфікованого сертифіката відкритого ключа. При цьому перейти самостійно з незахищеного носія на захищений можна за допомогою електронного сервісу повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом. Також ІДД ДФС навів перелік суб’єктів господарювання, які здійснюють роздрібний продаж захищених носіїв ключової інформації.

Чи можна використовувати ЕЦП, отриманий до законодавчих змін

Спеціалісти ДФС надали роз’яснення щодо того, чи потрібно оновлювати ключ ЕЦП, який було отримано в період дії Закону України «Про електронний цифровий підпис» від 22.05.2003 р. № 852-IV.

Фіскали зазначили: такий ЕЦП можна використовувати до закінчення строку дії посиленого сертифіката відкритого ключа, але не пізніше 2 років із дня набрання чинності Законом України «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 р. № 2155-VIII.

Адміністрування податків

Зареєстровано перші територіальні органи новоутвореної податкової служби

30–31 липня проведено реєстрацію в ЄДР декількох нових юридичних осіб — регіональні управління Державної податкової служби України (далі — ДПС).

Нагадаємо: з метою належної роботи ДПС прийняли рішення утворити територіальні органи ДПС. Постанова КМУ від 19.06.2019 р. № 537 налічує 27 територіальних органів ДПС.

Уже зареєстровані:

За відповідними посиланнями можна ознайомитися із тим, кого призначено в.о. керівників ГУ ДПС в області й контактними даними служби.

Звітність

Оновили форму декларації про доходи для громадян та підприємців

Нова форма податкової декларації про майновий стан і доходи й оновлена інструкція про її заповнення вже затверджені Мінфіном.

Окрім форми податкової декларації, маємо три додатки до неї, зокрема:

  • розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих від операцій з інвестиційними активами (додаток Ф1);
  • розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих самозайнятою особою (додаток Ф2);
  • розрахунок суми податку, на яку зменшуються податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб, у зв’язку з використанням права на податкову знижку (додаток Ф3).

Потреба в оновленні податкової декларації про майновий стан і доходи виникла з огляду на зміни в податковому законодавстві.

Докладніше читайте в новині.

Аналітика на тему

Зміни до П(С)БО 25: знайомимося з наслідками

Зміни до порядку подання фінзвітності: новації для малих підприємств і не лише

Оплата праці та трудові відносини

Пенсіонерів звільняти без законних підстав не можна — Держпраці

Якщо працівник, який досяг пенсійного віку, не бажає більше працювати, він може бути ініціатором припинення трудового договору. Припинення трудового договору з ініціативи працівника врегульовано ст. 38 КЗпП.

А якщо працівник, який досяг пенсійного віку, бажає й надалі працювати, роботодавець може його звільнити за власною ініціативою лише у випадках, передбачених ст. 40 і ст. 41 КЗпП. Зокрема, у цих статтях міститься вичерпний перелік підстав, за якими з ініціативи роботодавця може бути звільнений працівник. Звільнення працівника з будь-яких інших підстав не дозволяється. Зазначені особи мають право працювати, а також мають право на пенсію, яку оформлює ПФУ.

Зверніть увагу! У КЗпП не передбачено звільнення працівників у зв’язку з досягненням пенсійного віку. В Україні діє принцип рівності трудових прав громадян незалежно від будь-яких обставин.

Істотні умови праці — прописані та неписані

Фахівці регіонального органу Держпраці роз’яснили, які умови праці можна вважати істотними.

Вони зазначили, що перелік істотних умов праці, передбачений у ч. 3 ст. 32 КЗпП, не є вичерпним і може бути доповнений щодо кожного конкретного випадку.

Істотні умови праці є оціночним поняттям у трудовому праві. Питання віднесення тих чи інших умов праці до істотних чи неістотних постає тоді, коли у власника виникає потреба їх змінити. У таких випадках власникові чи вповноваженому ним органу необхідно узгодити це питання з кожним працівником, адже одна й та сама умова праці для одного з них може бути істотною, а для іншого — ні.

Які зміни умов праці можна вважати істотними, крім перелічених у ч. 3 ст. 32 КЗпП, дізнаєтеся з новини.

Аналітика на тему

Як оформити тимчасове виконання обов’язків головного бухгалтера

Оплата вихідних у відрядженні: чим керуватися

Сумісництво, суміщення та інші види роботи: як нараховувати ЄСВ

Ліцензування

Ліцензія на право здійснення операцій із пальним отримана несвоєчасно: які наслідки

До суб’єктів господарювання, які не отримали ліцензії на виробництво, оптову та роздрібну торгівлю пальним станом на 01.07.2019, застосовують фінансові санкції. Водночас, як висновується із роз’яснення фахівців ДФСУ, відповідальності не уникнути й у тому випадку, коли суб’єкти господарювання до 01.07.2019 надали документи для отримання відповідних ліцензій, однак із не залежних від них причин їх не отримали.

Згідно зі ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» від 19.12.1995 р. № 481/95-ВР до суб’єкта господарювання застосовують фінансові санкції у вигляді штрафів у разі:

  • виробництва пального без наявності ліцензії — 1000000 грн;
  • оптової торгівлі пальним або зберігання пального без наявності ліцензії — 500000 грн;
  • роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії — 250000 грн.

Водночас у разі зберігання пального до 31 грудня 2019 року без наявності відповідної ліцензії штраф до суб’єкта господарювання не застосовують.

Послуги з придбання та доставки алкоголю й сигарет кінцевому споживачеві — поза законом

Діяльність, яка передбачає придбання алкогольних напоїв і тютюнових виробів у роздрібній торговельній мережі та їх подальшу доставку кінцевому споживачеві, отримання від такого споживача коштів за придбані товари й подальший розрахунок за них у роздрібній торговельній мережі, не узгоджується з вимогами законодавства. Контролери зауважили, що за наведених обставин придбання суб’єктом господарювання алкогольних напоїв або тютюнових виробів:

  • містить ознаки комерційного використання;
  • відповідно до абз. 12 ст. 1 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» від 19.12.1995 р. № 481/95-ВР належить до оптової торгівлі.

Окрім того, законодавство чітко визначає місце торгівлі та забороняє продаж алкогольних напоїв і тютюнових виробів у не визначених для цього місцях торгівлі.

Аналітика на тему

Ліцензії на право зберігання пального: хто отримує, порядок отримання, відповідальність

Бюджетні установи

Бюджетники отримали оновлений перелік підтвердних документів для проведення платежів

Методрекомендації, які містять перелік підтвердних документів для реєстрації бюджетних зобов’язань і проведення платежів, виклали у новій редакції. Сталося це завдяки наказу ДКСУ від 19.07.2019 р. № 213.

Перелік підтвердних документів, які подають розпорядники (одержувачі) бюджетних коштів до Казначейства, є орієнтовним і може змінюватися залежно від змін у законодавстві.

Якщо проводять платежі з небюджетних рахунків, тоді підприємства, установи, організації та ФОПи подають до органів Казначейства підтвердні документи у випадках, передбачених законодавчими й іншими нормативно-правовими актами.

Розпорядники (одержувачі) бюджетних коштів, які використовують систему дистанційного обслуговування «Клієнт казначейства — Казначейство», здійснюють обмін документами в електронному вигляді, у т.ч. електронними документами.

Перелік підтвердних документів для реєстрації бюджетних зобов’язань і проведення платежів викладено в розрізі КЕКВ.

Аналітика на тему

Електронна ТТН: правила використання та складання

Товарно-транспортна накладна: порядок заповнення в деталях

Про що ми писали минулого тижня

Газета «Інтерактивна бухгалтерія» №№ 142–146 за 2019 рік

Експерти коментують

Зміни до порядку подання фінзвітності: новації для малих підприємств і не лише

Тема тижня: Трудові книжки

Трудові книжки працівників: оформлення та заповнення

Заповнення трудової книжки: заохочення, звільнення та виправлення помилок

Чи може підприємець заповнити власну трудову книжку та трудову книжку працівника, який працевлаштовується вперше

Прийняття (звільнення) директора: уносимо записи до трудової книжки

Як унести запис до трудової книжки, якщо робота за сумісництвом стає основною

Звільненому працівнику своєчасно не видали трудову книжку: як діяти і що загрожує роботодавцеві

ПДВ

Недоплата з ПДВ і 3%-вий самоштраф: як сплачувати

Придбання запасів із наперед не відомим призначенням: обрання методу для розподілу ПДВ

Акцизний податок

Паливні акцизні накладні: нові правила складання

Безготівкові розрахунки

Банківські рахунки за стандартом IBAN: що потрібно враховувати

Слідкуйте за публікаціями «Інтерактивної бухгалтерії» — і будьте завжди в курсі найголовніших бухгалтерських новин!

Приєднуйтеся до дружної команди «Інтерактивної бухгалтерії» у Facebook, спілкуйтеся й обмінюйтеся новинами за допомогою Telegram.

Замовляйте тестовий доступ до продукту за посиланням або оформіть передплату — та користуйтеся всіма перевагами сервісу «Інтерактивна бухгалтерія» уже сьогодні.

З безмежною повагою,
«Інтерактивна бухгалтерія»