Перевірки
До оновленого плану перевірок включили 4943 юрособи
Кількість юросіб, яких перевірять податківці у 2019 році, укотре змінили. Тепер їх 4943.
А все завдяки оновленню ДФС плану-графіка документальних планових перевірок:
- розділ І «Документальні планові перевірки платників податків — юридичних осіб»;
- розділ ІІ плану-графіка «Документальні планові перевірки фінансових установ, постійних представництв та представництв нерезидентів».
Інформація розміщена з урахуванням коригування станом на 10.07.2019.
Джерело: сайт ДФС
ПДВ
ДФС не конкретизувала відмову в реєстрації податкової накладної — оскаржуйте у суді
Верховний Суд підтримав позицію судів попередніх інстанцій про те, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів для розблокування податкової накладної безпосередньо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.
До суду звернулося фермерське господарство з проханням визнати протиправним і скасувати рішення комісії ДФС про відмову в реєстрації податкової накладної та зобов’язати податковий орган зареєструвати в ЄРПН таку податкову накладну.
Річ у тім, що у квитанції про реєстрацію податкової накладної податковий орган не зазначив, яким саме критеріям оцінки ступеня ризиків вона відповідає, які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Тому платник податків подав до податкового органу первинні документи задля підтвердження реальності господарських операцій на власний розсуд.
Постанова Верховного Суду від 02.07.2019 р. у справі № 140/2160/18
Аналітика на тему |
|
|
|
Постачальник не розблокував податкову накладну: коли та як списати вхідний ПДВ |
|
|
Акцизний податок
Типові помилки під час заповненя заявок на переміщення пального
За результатами обробки отриманих заявок ДФСУ повідомляє про виявлені типові помилки, які призвели до того, що їх не прийняли, зокрема:
- на заявку додатково до ЕЦП керівника юрособи, підприємця наклали ЕЦП бухгалтера та печатки;
- у колонці 14 зазначили ідентифікатор об’єкта оподаткування, відсутній в інформації про об’єкти оподаткування чи об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, про які до контролюючого органу направлено повідомлення відповідно до п. 63.3 ПКУ.
15 липня спливає строк реєстрації акцизних накладних для формування залишків у новій СЕРП та СЕ
Упродовж 15 к.дн. (із 1 до 15 липня включно) формують обсяг залишків пального для перенесення з діючої до 1 липня системи до нової та реєструють акцизні накладні/розрахунки коригування, складені до 30 червня 2019 року. Строк їх реєстрації спливає 15 липня 2019 року.
Розподіл обсягів залишку пального/спирту етилового між акцизними складами для формування ліміту пального/спирту етилового, на який платник може складати акцизні накладні, проводять:
- із 16 до 20 липня 2019 року (включно) — реєструють перший примірник акцизної накладної, складеної для розподілу пального між акцизними складами/пересувними акцизними складами;
- із 16 до 22 липня 2019 року (включно) — реєструють другий примірник акцизної накладної, складеної для розподілу пального між акцизними складами/пересувними акцизними складами.
Форму довідки про акцизні склади оновили
Мінфін змінив форми електронних документів для наповнення Єдиного державного реєстру лічильників рівня пального. Ідеться про Наказ № 248.
Згадані вище зміни внесли до:
- формату даних і структури ЄДР витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального в резервуарі;
- форми довідки про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри;
- форми довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) і залишків пального на акцизному складі пального.
У чому суть змін — дізнаєтеся з новини.
Оплата праці та трудові відносини
Для педагогів ухвалена нова схема посадових окладів із 2020 року
Уряд дав старт реформі оплати праці в освіті. Прийнята 10.07.2019 Урядом постанова збільшить оплату праці для всіх освітян від 20 до 70% уже наступного року, а також поетапно продовжує підвищення зарплати для них до 2023 року.
Зміна системи оплати праці передбачає щорічний план упровадження з 2020 до 2023 року.
У 2019 році мінімальний посадовий оклад педагога становить 1,73 від прожиткового мінімуму.
За правилами нової системи оплати праці освітян:
- 2020 року посадовий оклад становитиме 2,5 прожиткових мінімумів;
- 2021 року — на рівні 3,0 прожиткових мінімумів;
- 2022 року — 3,5 прожиткових мінімумів;
- із січня 2023 року — 4,0 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.
При цьому оклад для кожної наступної категорії педпрацівників зростатиме на 10%, порівняно з попередньою.
Детальніше — на сайті.
Лікарняні та декретні не індексують — Мінсоцполітики
Суми матеріального забезпечення, не одержані з вини органу, що призначає матеріальне забезпечення, виплачують застрахованій особі за минулий час із дотриманням вимог законодавства про індексацію грошових доходів населення. Відповідна норма закріплена в абз. 3 ч. 4 ст. 32 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 р. № 1105-XIV. Чи поширюється ця вимога на Фонд соцстраху, пояснило Мінсоцполітики.
Міністерство в листі від 12.06.2019 р. № 313/0/247-19 стверджує: Фонд соцстраху не є органом, який призначає матеріальне забезпечення, тож, указана норма не стосується фінансування Фондом страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам.
ПДФО
Валютна зарплата: як порахувати податки під час її виплати
У роботодавців, які виплачують зарплату в іноземній валюті, виникає питання про оподаткування такої виплати. Як визначати базу для нарахування ПДФО, якщо зарплату нараховують і виплачують в іноземній валюті найманому працівнику — нерезиденту: за валютним курсом НБУ, що діє на момент нарахування зарплати чи її виплати? Щодо цього податківці надали роз’яснення в категорії 103.02 розділу «Запитання — відповіді з Бази знань» ЗІР (zir.sfs.gov.ua).
Які їхні рекомендації — дізнайтеся з новини.
До речі, суд не вбачає проблем із зарплатою в трудовому договорі в еквіваленті іноземної валюти. Деталі читайте у новині.
До того ж нагадаємо: відповідь на це та решту запитань читайте у спецвипуску «Виплата зарплати» газети «Інтерактивна бухгалтерія».
Аналітика на тему |
|
Надміру витрачені кошти: як обкладати й коли перераховувати ПДФО |
|
|
ЗЕД
Ліміт на репатріацію дивідендів скасували з 10 липня
Нацбанк скасував усі обмеження на репатріацію дивідендів для покращення інвестиційного клімату. Таку інформацію розмістив на сайті НБУ.
З 10 липня 2019 року бізнес з іноземним капіталом більше не обмежують лімітом на перерахування дивідендів за кордон або на рахунки нерезидентів в Україні в розмірі 12 млн євро на місяць для однієї юрособи.
Зазначені зміни щодо репатріації дивідендів затверджені постановою Правління НБУ № 91, яка набирає чинності 10 липня.
Звітність
Пошта невчасно доставила звітність: хто відповідатиме
Якщо відправлення втрачене, пошкоджене чи несвоєчасно вручене контролюючому органу з вини оператора пошти, тоді платник податків не несе відповідальності (ст. 49 ПКУ).
При цьому платник податків має надіслати другий примірник звітності разом із копією повідомлення про втрату або зіпсуття поштового відправлення. Відправити звітність платник має протягом 5 робочих днів із дня отримання такого повідомлення.
Зверніть увагу! Надіслати звітність поштою до контролюючого органу потрібно не пізніше 5 днів до граничного строку подання такої звітності (п. 49.5 ПКУ). Інакше підприємець несе відповідальність за несвоєчасне подання звітності.
За несвоєчасно подану звітність передбачено штраф у розмірі 170 грн. Якщо аналогічне порушення станеться протягом року вдруге, розмір штрафу становитиме 1020 грн.
Оновлено довідники податкових пільг станом на 01.07.2019
ДФСУ оприлюднила Довідник № 93/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету, та Довідник № 93/2 інших податкових пільг.
Порівняно з попередньо діючими довідниками у Довіднику № 93/2 з’явилися нові пільги з акцизного податку. Які саме — читайте тут.
Аналітика на тему |
|
|
|
|
Про що ми писали минулого тижня
Газета «Інтерактивна бухгалтерія» №№ 127–131 за 2019 рік |
|
Експерти коментують |
|
Нові посадові оклади в місцевих радах: підвищено з 25 червня, донараховуємо в липні |
|
Тема тижня: Ремонт і поліпшення орендованого майна |
|
Орендар покращив орендований об’єкт: чи збільшувати вартість активу з права користування? |
|
Ремонт і поліпшення орендованого приміщення: бухгалтерський і податковий облік |
|
Поліпшення та ремонти орендованого майна в рахунок орендної плати |
|
Поліпшення орендованого майна бюджетною установою: як показати в обліку |
|
Демонтаж ремонтного основного засобу до спливу строку договору оренди приміщення: податкові наслідки |
|
Оплата праці та трудові відносини |
|
|
|
|
|
Основні засоби |
|
Підприємство відмовилося від продажу ОЗ: бухгалтерські наслідки |
|
ЕЦП |
|
|
Слідкуйте за публікаціями «Інтерактивної бухгалтерії» — і будьте завжди в курсі найголовніших бухгалтерських новин!
Приєднуйтеся до дружної команди «Інтерактивної бухгалтерії» у Facebook, спілкуйтеся й обмінюйтеся новинами за допомогою Telegram.
Замовляйте тестовий доступ до продукту за посиланням або оформіть передплату — та користуйтеся всіма перевагами сервісу «Інтерактивна бухгалтерія» уже сьогодні.
З безмежною повагою,
«Інтерактивна бухгалтерія»