Відповідальність

Штрафи за відсутність ліцензій на зберігання пального відтермінували

Президент підписав Закон, яким до 31 грудня 2019 року відтерміновують штрафи за зберігання пального без наявності відповідної ліцензії.

Законотворці доповнили ст. 18 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995 р. № 481/95-ВР новою частиною, якою відтермінували до кінця цього року застосування до суб’єктів господарювання штрафів у розмірі 500 тис. грн.

Закон України від 06.06.2019 р. № 2744-VIII. Набере чинності з 1 липня 2019 року.

З 23 червня не діють штрафи за порушення касової дисципліни

Указ Президента України від 20.06.2019 р. № 418/2019 опубліковано в газеті «Урядовий кур’єр» від 22.06.2019 р. № 116. Він набрав чинності з дня, наступного за днем його опублікування, тобто з 23.06.2019.

Саме ним скасовано Указ Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» від 12.06.1995 р. № 436/95.

Отже, скасовано штрафи:

  • за перевищення встановлених лімітів залишку готівки в касах — у двократному розмірі сум виявленої понадлімітної готівки за кожний день;
  • за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне оприбуткування) у касах готівки — у п’ятикратному розмірі неоприбуткованої суми;
  • за перевищення встановлених строків використання виданої під звіт готівки, а також за видачу готівкових коштів під звіт без повного звітування щодо раніше виданих коштів — у розмірі 25% виданих під звіт сум.

Аналітика на тему

Відповідальність за порушення касової дисципліни

Що загрожує роботодавцеві за порушення порядку виплати зарплати

Оплата праці та трудові відносини

Роботодавцям представили текст Генеральної угоди на 2019–2021 роки

Генеральну угоду укладено між всеукраїнськими об’єднаннями організацій роботодавців, всеукраїнськими об’єднаннями професійних спілок та Урядом. Діятиме вона впродовж 2019–2021 років, а набрала чинності з дня підписання — 14.05.2019. Текст Угоди презентувала Федерація профспілок України.

У додатках до Генеральної угоди віднайдете:

1. Перелік організацій роботодавців, які входять до складу всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців.

2. Перелік всеукраїнських об’єднань профспілок та їх членських організацій – суб’єктів Генеральної угоди.

3. Перелік і розміри доплат та надбавок до тарифних ставок, окладів і посадових окладів працівників, підприємств, установ і організацій, що мають міжгалузевий характер (крім бюджетної сфери), для встановлення у галузевих (міжгалузевих), територіальних угодах та колективних договорах.

Докладніше — у новині.

Дистанційна робота і сієста у спеку можуть стати реальністю, але не для всіх

Ідеться про можливість установити гнучкий режим робочого часу, укладати трудовий договір на умовах дистанційної (надомної) роботи, а також — про дозвіл окремим категоріям працівників самостійно планувати свій робочий час. Відповідний законопроект на цей час винесено для громадського обговорення на сайті Мінсоцполітики.

Немає комісії з соцстрахування — забудьте про фінансування лікарняних

Загалом роботодавець відповідає за порушення у використанні коштів Фонду соцстраху, несвоєчасне або неповне їх повернення.

А проблемне питання полягає в тому, чи можна притягнути до відповідальності роботодавця, якщо він не створив на підприємстві комісію з соцстрахування?

Адже саме комісія (уповноважений) із соцстрахування:

  • призначає матеріальне забезпечення, контролює правильність його нарахування та своєчасність виплату, відмовляє в його призначенні;
  • розглядає підставу й правильність видачі листків непрацездатності та інших документів, які необхідні для надання матеріального забезпечення.

Тому нестворення комісії (уповноваженого) із соцстрахування розцінюватимуть за порушення в призначенні матеріального забезпечення, а не порядку використання коштів Фонду соцстраху. Надалі, якщо працівники органів Фонду соцстраху виявлять, що таку комісію (уповноваженого) на підприємстві створено не було, вони відмовлять у фінансуванні поданих заяв-розрахунків. Адже за такого сценарію заяви-розрахунки було сформовано не на підставі протоколів комісії (уповноваженого) із соцстрахування підприємства. Зазначені протоколи згідно із Законом № 1105 складає саме комісія (уповноважений) із соцстрахування.

Аналітика на тему

Забезпечення мінімального рівня зарплати: основні правила й розрахунок доплати

Що загрожує роботодавцеві за порушення порядку виплати зарплати

Як урахувати лікарняні та річну премію під час обчислення відпускних

Касові операції

Дрібні монети зникнуть, а банкнота в 1000 гривень поповнить гаманці українців

Монети 1, 2 та 5 копійок буде виведено з обігу з 1 жовтня 2019 року. Відповідну заяву озвучили в НБУ.

Зазначені дрібні монети не прийматимуть під час розрахунків готівкою за товари та послуги, а НБУ почне вилучати їх з готівкового обігу.

Водночас упродовж наступних трьох років можна без обмежень і безкоштовно обміняти ці монети на монети та банкноти інших номіналів:

  • до 30 вересня 2020 року включно — у всіх відділеннях українських банків;
  • до 30 вересня 2022 року включно — в НБУ й уповноважених банках (Ощадбанк, ПриватБанк, Райффайзен Банк Аваль).

Також поступово вилучатимуть з обігу монету номіналом 25 копійок. Поки що залишать у готівковому обігу. Проте ті монети, що потраплятимуть до банків, назад в обіг не повертатимуть. Отже, їх ставатиме дедалі менше.

Нагадаємо: на цей час діють правила заокруглення загальних (у чеку) сум розрахунків готівкою за товари (роботи, послуги) до сум, кратних 10 копійкам.

І це не єдина новина від НБУ. З 25 жовтня 2019 року в готівковому обігу з’явиться банкнота нового найвищого номіналу — 1000 гривень.

Скасували картку зі зразками підписів

НБУ врегулював окремі питання безготівкових розрахунків у національній валюті, що спростить життя бізнесу в Україні. Відповідне повідомлення розміщено на сайті НБУ.

Бізнесу полегшили розпорядження рахунком завдяки тому, що скасували вимоги щодо оформлення картки зі зразками підписів. Це суттєво зменшить витрати часу та коштів суб’єктів господарювання на оформлення документів.

Зміни запроваджено постановою Правління НБУ від 25.06.2019 р. № 83, яка діє з 27.06.2019.

Бюджетні установи

Нові посадові оклади в місцевих радах діють із 25 червня

У газеті «Урядовий кур’єр» від 25.06.2019 р. № 117 (6480) опублікували постанову КМУ від 19.06.2019 р. № 525. Нею упорядковано посадові оклади працівників органів місцевого самоврядування, службовців органів прокуратури та врегульовано розміри надбавки за ранги посадових осіб місцевого самоврядування. Тож підвищення посадових окладів діє з 25.06.2019.

У новій редакції викладено схеми посадових окладів керівних працівників, спеціалістів і службовців місцевих органів влади.

Також установлено нові розміри надбавок до посадових окладів за ранги посадових осіб місцевого самоврядування (від 200 до 1000 грн).

Деталі — за посиланням.

Бюджетники не можуть отримувати дві матдопомоги на рік — Мінсоцполітики

Мінсоцполітики наголосило: якщо працівник бюджетної установи отримав допомогу на оздоровлення в розмірі посадового окладу, іншу матеріальну допомогу протягом року йому не може бути виплачено.

Свою позицію воно аргументує тим, що під час формування фонду оплати праці на рік для кожного працівника передбачають тільки одну матеріальну допомогу. При цьому до показника «одна матеріальна допомога» враховують допомогу на оздоровлення в сумі не більше як один посадовий оклад на рік. Такий висновок Мінсоцполітики робить спираючись на норми постанови № 1298.

Водночас Мінсоцполітики пропонує ще такий варіант: можна виплатити допомогу на оздоровлення в розмірі 0,5 посадового окладу та матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань у розмірі 0,5 посадового окладу. Тобто надати 2 види матеріальної допомоги, але так, щоб їхня сума становила один посадовий оклад на рік (див. лист Мінсоцполітики від 27.05.2019 р. № 73/0/205-19).

Передоплата капвидатків — лише через небюджетні рахунки

У ДКСУ наполягають: освоєння капітальних видатків, що надійшли підрядній організації у вигляді попередньої оплати, потрібно проводити лише через небюджетні рахунки Казначейства.

У відомстві запевнили, що органи Казначейства опрацьовують підтвердні документи щодо наданих зобов’язань у терміни, визначені в п. 2.3 Порядку № 309.

Нагадаємо: для капітальних видатків такий строк становить до 5 операційних днів (див. лист ДКСУ від 11.05.2019 р. № 16-10-11/8219).

Аналітика на тему

Придбання основних засобів за рахунок субвенції на виконання програм соціально-економічного розвитку регіонів

Допомога працівникам бюджетних установ і держорганів: механізм надання та розрахунку

Адміністрування податків

З 1 липня відомості з ЄДР податкових/акцизних накладних надаватимуть з розширеним іменем архівних файлів

Податківці наголосили: з метою покращення якості надання електронних послуг із 01.07.2019 буде змінено розширення імен архівних файлів на ZDC. Формат файла при цьому не змінюється.

Згадані вище зміни запроваджують за результатами практичної експлуатації електронного сервісу з надсилання відповідей на запити стосовно отримання відомостей із ЄДР податкових/акцизних накладних у вигляді архівних файлів.

Нагадаємо: з 1 червня всі відповіді на запити щодо отримання відомостей із Єдиного реєстру податкових/акцизних накладних ДФС надає стисненими в архівних файлах формату ZIP.

Про що ми писали минулого тижня

Газета «Інтерактивна бухгалтерія» №№ 118– 121 за 2019 рік

Експерти коментують

Порядок розслідування нещасних випадків оновлено

Тема тижня: Застосування РРО

Бухгалтерський та податковий облік РРО

Хто повинен застосовувати РРО

Робота з РРО: алгоритм дій

Як діяти в разі виходу РРО з ладу

РРО-звітність: електронна й паперова

Оплата праці та трудові відносини

З 1 липня зростає прожитковий мінімум: які показники зміняться

Відпустки

Відпрацьовано менше місяця: як обчислити компенсацію за невикористану відпустку

Торгівля

Виїзна торгівля: які контролюючі органи можуть перевірити

Касові операції

Відповідальність за порушення касової дисципліни

Слідкуйте за публікаціями «Інтерактивної бухгалтерії» — і будьте завжди в курсі найголовніших бухгалтерських новин!

Приєднуйтеся до дружної команди «Інтерактивної бухгалтерії» у Facebook, спілкуйтеся й обмінюйтеся новинами за допомогою Telegram.

Замовляйте тестовий доступ до продукту за посиланням або оформіть передплату — та користуйтеся всіма перевагами сервісу «Інтерактивна бухгалтерія» уже сьогодні.

З безмежною повагою,
«Інтерактивна бухгалтерія»