Усі знають, аби запобігти блокуванню податкових накладних/розрахунків коригування (далі — ПН/РК), платник ПДВ має подати до ДФС Таблицю даних платника податку на додану вартість. Коли саме потрібно її подавати? Як заповнювати? Чи можна в ній виправляти помилки? Ці й інші запитання розглядаємо в нашій статті

Таблиця даних платника податку на додану вартість (далі — Таблиця даних) — це документ, який у майбутньому має скоротити кількість заблокованих ПН/РК. Подання Таблиці даних спрямоване на те, щоб усунути невідповідність між товарами/послугами «на вході» та товарами/послугами «на виході» у разі постачання платниками ПДВ самостійно виготовленої продукції, послуг, комплектів (наборів) із покупних товарів, залишків товарів станом на 01.01.2017 тощо.

Коли подавати?

Наразі момент подання Таблиці даних не визначений жодним нормативно-правовим актом. Але, зважаючи на роз’яснення ДФС із категорії 101.17 розділу «Запитання – відповіді з Бази знань» ЗІР (zir.sfs.gov.ua), її можна подавати завчасно, ще до моменту блокування ПН/РК, або вже разом із документами на розблокування ПН/РК.

До того ж подавати Таблицю даних потрібно у випадку здійснення нового виду діяльності (див. повідомлення на офіційному веб-сайті ГУ ДФС у Запорізькій області). Адже в такому разі до системи електронного адміністрування ПДВ необхідно внести код цього виду діяльності згідно з КВЕД і коди товарів/послуг за УКТ ЗЕД і ДКПП.

Яка форма?

Платник ПДВ має право подати до ДФС Таблицю даних за формою, визначеною в додатку 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 21.02.2018 р. № 117 (даліПорядок № 117).

Водночас у п. 39 Порядку № 117 визначено, що платник податку може подавати Таблицю даних лише в електронній формі (J(F)1312302) засобами електронного зв’язку, визначеними ДФС.

Причому сформувати й відправити Таблицю можна через Електронний кабінет платника податків, Єдине вікно подання електронної звітності чи за допомогою будь-якої іншої програми, у якій можна сформувати Таблицю даних відповідно до затвердженої форми.

Який порядок заповнення Таблиці даних?

Детального порядку заповнення Таблиці даних у Порядку № 117 не зазначено. Проте можна скористатись інструкцією, опублікованою на офіційному веб-сайті ДФСУ. У ній наведені правильні та неправильні варіанти заповнення Таблиці даних.

Крім того, настанови щодо заповнення Таблиці даних є в категорії 101.17 розділу «Запитання – відповіді з Бази знань» ЗІР (zir.sfs.gov.ua).

Тож, з’ясуймо, як саме правильно заповнити Таблицю даних.

Розпочнімо із заголовної частини Таблиці даних, у якій платник ПДВ має зазначити:

  • тип особи — юридична особа чи фізична особа — підприємець;
  • індивідуальний податковий номер (далі — ІПН). Для юридичних осіб ІПН складається із 12 цифр, а для підприємців ІПН — 10-значний і точнісінько відповідає реєстраційному номеру облікової картки платника податків (далі — РНОКПП);
  • податковий номер, або серію та/або номер паспорта. Юридичні особи вказують код за ЄДРПОУ, а фізособи-підприємці — РНОКПП;
  • найменування юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові фізособи-підприємця.

Табличну частину Таблиці даних варто заповнювати в такий спосіб:

  • у графі «Код згідно з КВЕД ДК 009:2010» проставляють код виду діяльності, у результаті якого постачають товари/послуги. Цей код потрібно вказувати в кожному рядку;
  • у графі «Код згідно з УКТ ЗЕД/ДК 016–2010 (придбання (отримання) товарів/послуг)» — код товару та/або послуги, які використовували для виготовлення (переробки, перепродажу) товару, який постачають/послуги, яку надають. Кожен код УКТ ЗЕД/ДКПП зазначають в окремому рядку навпроти рядка, у якому вказано вид діяльності. У разі заповнення цієї графи графу «Код згідно з УКТ ЗЕД/ДК 016–2010 (постачання (виготовлення) товарів/послуг» не заповнюють;
  • у графі «Код згідно з УКТ ЗЕД/ДК 016–2010 (постачання (виготовлення) товарів/послуг» — код товару/послуги, які на постійній основі постачає (виготовляє) платник податку.